fbpx
Начало » България » Какво трябва да знаем когато избираме програма по медии и комуникации?

Какво трябва да знаем когато избираме програма по медии и комуникации?

  • bobi
  • 10 апр. 2020
  •  Коментарите са изключени за Какво трябва да знаем когато избираме програма по медии и комуникации?

Ако имате блог или YouTube канал още от училище; ако се чудите какво кара някои неща в онлайн пространството да станат viral, а други да останат напълно незабелязани; ако искате да разберете как се прави вечерната емисия новини или нямате търпение да превърнете някой ваш сценарий в истински филм, тогава вероятно специалността, която би ви била най-интересна и полезна в университета е медии и комуникация.

Тя ще ви подготви за кариера в динамична сфера, която не спира да се развива с помощта на новите технологии. Никога преди не е било по-лесно да заснемеш видео, което сам да монтираш и да споделиш с целия свят – всичко, което ще ти е необходимо е телефонът ти.

Специалността медии и комуникации отваря врати към редица креативни професии – от дигитален маркетинг и комуникации, до социални медии, филмова продукция и журналистика. Специалността е сравнително нова, и макар и в началото на нея да се гледаше малко на шега, в забързаното ни ежедневие, доминирано от социални мрежи, различни медии и фалшиви новини, това вероятно е една от най-перспективните специалности, които може да изберете.

Сред основните ви задачи по време на следването ви ще е да сте в крак с последните технологии и популярни дебати. Освен подготовка за работа в индустрията, тази специалност ще ви даде тренинг как критично да анализирате различните начини, по които медиите от една страна представят света, а от друга му влияят пряко или не.

Курсовете по медии и комуникация във Великобритания са доста разнообразни и е важно да прочите какви точно модули включват те, преди да направите окончателния си избор. Повечето курсове представляват смес от практични модули, в които ще научите как да пишете текст за различни платформи, как да направите журналистически репортаж или филм; и теоретични модули, в които ще анализирате медиите от историческа, културна и морална гледна точка. Някои университети предлагат и модули, в които се разглежда как медиите представят различните раси, полове или конкретен политически или културен конфликт.

За да бъдете приети в тази специалност ще трябва да демонстрирате добри оценки от училище, както и силен интерес в областта на медиите.

Домашните задачи и начина на оценяване ще са разнообразни – не е изключено да имате изпити по предмети като медийно право например, но през повечето време ще бъдете оценявани върху есета, анализиращи даден проблем, презентации в клас, и други по-практични проекти като филми или продукция на онлайн съдържание.

Може също така да бъдете поканени на интервю или да предадете допълнително есе. Ще са ви необходими и добри познания на езика, на който ще учите. Познания по други чужди езици ще ви помогнат да правите по-задълбочени анализи и да наблюдавате разнообразни културни процеси в различни обстановки.

Самото обучение по медии и комуникации във Великобритания е изключително интересно. Няма да ви се наложи да прекарате цялото си време в огромна зала, слушайки лекции – напротив, лекциите ще са кратки и интересни, комбинирани със семинари, прожекции на филми и други практически дейности и пряка работа с преподавател. Всичко това ще ви даде по-добре представа за работата в индустрията.

През първата година повечето модули ще са теоретични и въвеждащи. Те ще ви позволят да изградите основната си база от познания и да направите информиран избор в каква част от областта бихте искали да специализирате през следващите години на следването ви.

Дигитални медии, журналистика, социални медии, редакция, филм, радио и телевизионна журналистика са някои от типичните сфери, които може да изберете да специализирате, учейки медии и комуникация. Повечето от тези дисциплини могат да бъдат изучавани и самостоятелно.

Ако вече имате ясна представа с каква част от света на медиите и комуникациите бихте искали да се занимавате, най-вероятно ще можете да откриете подходящия за вас курс, който се фокусира именно над това. От друга страна, по-общ курс, който ви дава възможността да опитате различни неща, също въобще не е за подценяване. Той би ви дал възможността да развиете много нови умения или да откриете страст, която не сте подозирали, че имате. Уменията, които ще придобиете с по-общ курс, ще са ви полезни и на пазара на труда, особено в сфера, в която от всеки се очаква да може всичко – от писане на прес съобщения, през фотография до обработване на видео и аудио.

Какъвто и курс да изберете, ако искате да се занимавате с медии и комуникация, е изключително важно да използвате времето в университета, за да натрупате и опит. Повечето специалности са структурирани, така че да имате възможността да изготвите портфолио от практическите проекти, над които сте работили по време на обучението си. Заради голямата конкуренция на пазара обаче, това няма да е достатъчно и ще трябва да покажете на бъдещите си работодатели, че имате достатъчно опит от работа в индустрията. Потърсете летни стажове в областта, с която искате да се занимавате, или намерете благотворителна организация или университетско общество, на което можете да помогнете и да поддържате социалните им канали например. Също така винаги може да започнете и свой блог, влог или подкаст и да покажете на бъдещите ви работодатели, че не просто имате необходимите умения, а и опит в изграждането на бранд и постоянство за работа над дългосрочен проект.

Текст: Юлия Кошаревска

Избрани Университети

Препоръчани Консултанти

Top