Комуникацията е като дишането. Всеки може да говори, но въздействащата комуникация е по-дълбока и си има своите принципи и правила. Това подчерта предприемачът Михаил Стефано.
Предприемачът смята, че комуникацията трябва да бъде ясна за хората, които я потребяват.
„Производствените звена говорят на различен от език от другите звена, например. Висшите мениджъри и лидери следва да строят мостове в общуването“, посочи мениджърът и добави, че водачът трябва да има ясното разбиране за хората и представа за бъдещето. „Хората се увличат от визията. Ако си представим това пътуване като мост, то този мост се крепи на четири стълба. Първият стълб е обичта, следващият е свободата“, посочи още Стефанов.
Мнението му е, че свободата е вътрешното разбиране на водача и никой не е длъжен да го следва. „Водачът трябва да се научи да води свободни хора от позицията не на власт, а на авторитет, идващ от грижата, свободата и вярата в потенциала. Последният стълб е предизвикателството – корекция на поведението, оптимизацията на работата. Универсално добър водач няма – той трябва да се концентрира върху силните си страни“, разкри философията на общуването предприемачът.
Източник: https://www.investor.bg