Начало » България » Интересни и важни уроци на таблети и в облак правят училището интересно

Интересни и важни уроци на таблети и в облак правят училището интересно

  • bobi
  • 07 Ное. 2018
  •  Коментарите са изключени за Интересни и важни уроци на таблети и в облак правят училището интересно

Таблети да заменят тежките хартиени учебници от по няколкостотин страници, уроците и домашните да са в облачно пространство и достъпни за всеки, а самите уроци да бъдат направени интересни и да са полезни за живота, а също така и най-сетне написани на достъпен език.

Тези главни препоръки за промяна в училищното образование направиха над 120 ученици, които „24 часа“ и „Виваком“ събраха на дискусията „Ученици за дигитализация“, която е част от инициативата „Образование 4.0“.

„Вече имаше такива обсъждания с представителите на институциите и с учителите, сега е ваш ред, а след товва ще чуем и родителите. „Виваком“ и „24 часа“ ни събират, за да дадем предложения, а след това хората, които правят законите да ги претворят в тях“, обясни на учениците модераторът на дискусията Дарин Маджаров, създател на платформата с дигитални уроци „Уча.се“. Разговорът умишлено бе без участието на възрастните, а зам.-министърката на образованието Таня Михайлова, създателката на „Дигитална национална коалиция“ Гергана Паси и Ралица Войнова от образователния инспекторат в София имаха само ролята на слушатели, които да чуят препоръките на учениците.

Трябва да учим ефективно, не са оценки, каза Аделина от 18-о училище „Уилям Гладстон“. Според съученичката й Ирен сред уменията, които училището трябва да създаде е да пишем CV и да знаем как да се държим в банка. Анжело от 119-о училище „Акад. Михаил Арнаудов“ пък каза на връстниците си, че логическото мислене е най-важното, което училището трябва да възпита у подрастващите.

За да бъде интересен учебният час, са необходими повече дискусии, предложи Руми от 18-о училище. Според учениците именно заради дискусиите чиновете трябва да са наредени в кръг. Телефоните в час също били полезни – като източник на информация и като помощник срещу скуката в час. От 18-о училище споделиха, че първо имало забрана за телефоните, но след това ръководството разбрало ползата и сега всички са с мобилните си устройства в час.

В резултат децата вече мислят за полагане на тестове през телефона, свързване на записките с презентацията, която учител е качил в облака на училището и ползват смарт устройствата си повече за учене отколкото за социални мрежи и игри.

Огромният проблем за учениците обаче се оказват огромните учебници, които са написани на неразбираем език, а учителите често пъти препускат по материала, за да смогнат с графиците.

„Ако ти се налага да учиш сам по учебник, просто не се получава“, сподели Владимир от Частна немска гимназия „Веда“. „Начинът на поднасяне на материала не е най-добрият възможен. Не трябва да е забавно, но поне като опиташ да четеш учебника и да не припаднеш от скука“, допълни момчето.

Отделно често пъти уроците не отговарят на изискванията на живота, убедени са учениците.

Основен проблем пред дигитализацията на образованието са компетенциите на учителите, обясниха децата. „Учителите се затрудняват с технологиите и тази насока трябва да се застъпи. Не мисля, че електронните дневници беше основният проблем. По-скоро е внедряването на технологиите в учебния процес“, каза Любомира от Испанската гимназия.

Естествен проблем се оказаха и матурите. Учениците не могат да разберат, защо ако матурата проверява знанията от училището, на тях им се налага да ходят на частни уроци, за да ги издържат.

Намаляването на класовете от сегашните близо 30 ученика до максимум 15 и намаляване на часовете от 45 на 30 минути също са сред предложенията на учениците за подобряване на образованието.

Източник: www.24chasa.bg

Избрани Университети

Препоръчани Консултанти

Top