fbpx
Начало » България » Задължителни маски в клас – всеки директор и дори учител може да ги поиска

Задължителни маски в клас – всеки директор и дори учител може да ги поиска

  • bobi
  • 12 ное. 2020
  •  Коментарите са изключени за Задължителни маски в клас – всеки директор и дори учител може да ги поиска
Лятото имахме дискусия и категорично надделя мнението, че образователният процес е невъзможен при носене на маски в час, особено при по-малките. Днес обаче сме изправени пред криза – за съжаление сме в режим да вземаме решение кое е по-малкото зло. Това, което направихме, е всеки един директор и всеки един учител да реши дали да се носят маски в час или не. Нашата препоръка е това да е до четвърти клас. Следващата седмица ще обсъдим дали да се носят маски задължително в час – за мен е по-малкото зло от електронното обучение. Това заяви министърът на образованието Красимир Вълчев пред Нова телевизия.
Събираме информация от определен брой училища и другата седмица пак обсъждаме. Има един безспорен факт – че маските са най-сигурното предпазващо средство. Като цяло подкрепям мнението, че маските не трябва да са задължителни, но и разбирам учителите, които се чувстват застрашени, каза още образователният министър.

Същевременно Вълчев предупреди, че има публикувани изследвания в реномирани научни списания, че малките ученици пренасят по-малко коронавируса. Това обаче не важи за по-големите ученици, посочи образователният министър.

На въпрос дали зимната ваканция ще е много по-дълга за сметка на лятната, отговорът беше, че това е краен вариант. Мисли се обаче, защото идват януари-февруари и грипните вируси. Именно тогава вероятно всички ученици ще преминат на електронно обучение.
От днес, 12 ноември, 44% от учениците ще учат дистанционно. До вчера бяха около 38%. Решения взеха и областните щабове, което образователният министър одобри. Той даде пример – няма смисъл в момента община Крушаре да минава в дистанционно обучение. Имаме 1300 училища в България, в които нямаме случай на коронавирус – обикновено са по-малките училища, по-малките общини. София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе, Шумен – това са най-проблемните градове, каза Вълчев.
Обучението в електронна среда е кратковременно решение. След 2-3 седмица децата губят връзка, десоциализират се, губят от физическата си активност. Ако имаме едно обездвижено поколение от ученици, ще имаме много проблеми със здравето, предупреди Вълчев. Според него, много малко учители дори ще подкрепят електронно обучение до края на учебната година.
Не можем да държим децата затворени – предложихме на областните щабове да се редуват децата, през 2-3 седмици, заяви Вълчев. А на въпрос какво ще се случи с учителите, защото те са много по-малко и на пенсионна възраст, Вълчев обясни, че подкрепя всичко, но трябва решения да се вземат по места, където микроклиматът е по-известен на директорите и те усещат настроението на учителските колективи.

Избрани Университети

Препоръчани Консултанти

Top