fbpx
Начало » България » 6 закона при подготовка на домашните

6 закона при подготовка на домашните

  • bobi
  • 01 ное. 2017
  •  Коментарите са изключени за 6 закона при подготовка на домашните

Домашните са всекидневната доза отрова за деца и родители.
Може ли да помогнем някак на детето да не ги намрази и да не развие отрицателно отношение към заниманията в къщи?

Колкото по-голям става ученикът, толкова домашните са повече и по-сложни. Според експерти по образование, от първия до последния клас в гимназията, изискванията непрекъснато нарастват. И всеки час, прекаран в училище, налага 3 часа допълнителна работа вкъщи.
Ето няколко начина да облекчите това:

1. След училище оставете детето да се разтовари и отпусне

В една или друга степен детето има нужда да се отпусне и разтовари – поне за 30 минути, а още по-добре да му дадем час и половина. Защото цял ден е следвало някакви правила и в продължение на 5-6 часа се е подчинявало на режим, сдържало е своите импулси и е следило за поведението си.
Така че, преди да седне да прави домашни, му дайте време да изпусне парата.

За интровертните деца това значи да им дадете време да останат със себе си и да си почиват, а за екстровертните – някаква активност по техен избор.

2. Осигурете му работен кът

Дори на вас да ви се струва, че масата в хола е просторна и ще е идеално място за подготовка на домашните, се откажете от тази идея. Тя задължително ще разсейва детето.

Организирайте за ученика кът, в който той да има собствено бюро и стол. Нека сам си нареди нужните пособия – тетрадки за упражнение, моливи…
Там електронните игри нямат място.
Понякога дори близостта на прозорец е нежелателна, защото разсейва.
Дайте свобода на ученика сам да подреди този кът в къщата, за да се чувства господар на мястото и поканен да го ползва.

3. Създайте навик

В началото, когато детето седне да прави домашните си, го попитайте какво има да работи по всеки предмет. Определете какво трябва да се свърши веднага, а какво търпи да бъде оставено за по-късно.
Този навик ще е от полза за по-късно, когато домашните станат повече и по-трудни. И, когато отидат в гимназията, децата вече ще са научени да планират задълженията си и то далеч напред.

Обсъдете, какво трябва да се прави, в случай на затруднения и кога детето може да ви помоли за помощ. Ако работата е много, обмислете и почивка между задачите.

Когато приключи с домашните, проверете програмата за следващия ден, за да подредите чантата с всичко необходимо още от вечерта. И нека ученикът да я сложи на определено място, за да е готова.

4. Бъдете постоянни и последователни

Определете час, в който домашните се правят, и нека детето го спазва. Естествено, че той може да се променя в зависимост от задълженията през деня.

Нарисувайте нещо като нагледен календар за задълженията през седмицата и писането на домашни през почивните дни.
Добре е да предвидите време в неделя за подготовка на понеделника.

5. Оказвайте подкрепа и помощ

Като познавате добре своето дете, вие най-добре може да влияете върху подготовката му вкъщи.
Ако то запомня по-добре, докато слуша, повторете какво трябва да свърши. Ако визуалната му памет е по-силна, напишете или онагледете задачите.
Има деца, които по-добре помнят, като жестикулират и включват цялото си тяло в работа. Например – смятайки до пет, те свиват пръстчетата на ръката и броят.

И още нещо.

Мотивацията е ключ към успеха. Направете почивките между работата забавни с вкусна закуска, танци, игри.
Смешките са най-бързият начин детето да се освободи от стреса, и то много ги обича. И колкото са по-глупави, толкова повече им се радва.

Как да го насърчим

Похвалите и положителните оценки наистина могат да променят отношението на мозъка към задълженията и насърчават себеутвърждаването. Детето има нужда от това. Подскажете му някои от тези насърчителни изречения.

– Аз съм проницателен читател

– Аз задавам умни въпроси

– Аз съм уверен в писането

– Радвам се, когато науча нови дума

– Аз съм интелигентен

– Изобретателен съм

– Вярвам в себе си

– Аз ще допускам грешки, но това е ОК

– Ще се науча да съм безстрашен, ще стана куражлия

– Ще се науча как да сбъдна мечтите си

– Всеки въпрос има свой отговор

– Уча се, когато правя грешки

– Решавам проблемите

– Проблемите са предизвикателство, което аз мога да преодолея

– Забавлявам се, когато правя открития

Домашните в някои дни ще са по-лесни, в други – не така. Но изграждането на навик ученикът да ги прави, ще помогне да се справя и в дните с по-трудни задачи.

Източник: http://www.noviteroditeli.bg

Избрани Университети

Препоръчани Консултанти

Top