Начало » България » За изразена коремна преса първо са храненето и бягането, после са коремните преси!

За изразена коремна преса първо са храненето и бягането, после са коремните преси!

  • bobi
  • 21 сеп. 2018
  •  Коментарите са изключени за За изразена коремна преса първо са храненето и бягането, после са коремните преси!
  1. Ти си фитнес инструктор. Какво си спортувал, за да стигнеш до инструктор?

Здравейте. Една корекция ще направя. Аз съм треньор, а не инструктор! Всеки трети вече става инструктор след 2-3 седмично обучение в някоя зала, което за мен е абсолютно неправилно! Аз съм се обучавал в продължение на 5 години и след като завърших Националната спортна академия имам допълнително още около 4-5 сертификата за различни видове спортни дисциплини и направления, затова, когато чуя ‘инструктор’ – коригирам.

Спортувал съм футбол до 18 годишен. Претърпях сериозна травма на глезена и три операции след това. Една година се възстановявах и благодарение на спорта и масажите се завърнах към активния начин на живот! След претърпяното, видях, че спортът и активният и здравословен начин на живот ме правят щастлив и реших да се занимавам с това!

  1. Как можем да познаем, че някой треньор е добър – по големите мускули или по съвети на приятели или има друго?

Големите мускули не са гаранция, че разбира, както и ако е слаб – че не разбира. Хората много внимателно трябва да избират своя треньор или инструктор, защото те му доверяват здравето си! За мен най-добрият показател е заетостта и отзивите от дадения инструктор. Това за мен е първото нещо, което се гледа! Второто и не по-малко важно е личния контакт и отношение!

  1. Колко пъти в седмицата трябва да тренираме – всеки ден, през ден или два пъти на ден?

Моето мнение е, че колкото повече движение има един човек, толкова по-добре се чувства и изглежда! Естествено има много фактори, които трябва да се вземат под внимание, като храна, сън, почивка и начин на живот на дадения човек. Аз нямам пропуснат тренировечен ден близо четири години ! Звучи може би плашещо, но се чувствам добре, изглеждам добре и не виждам смисъл да не го правя, щом е така !

Тоест за мен може да се спортува всеки ден, ако ежедневието на дадения човек го позволява! За един начинаещ е хубаво от 3 до 5 пъти седмично!

  1. Храненето е най-важно, но трябва ли постоянно да си следим калориите, да не ядем шоколад и да сме прекалено стриктни?

Така е! Храненето е много важно, но не трябва следеното и броенето на калории да се превръща в стрес и тежест за хората  Моят подход към хората, с които работя е различен, може би затова толкова ми се радват. Ако човек се научи да слуша какво му ‘говори’ тялото, той сам може да определя от какво има нужда.

  1. Най-трудното нещо е да изкараме плочки… Как се получава това? С много коремни ли? Чувал съм, че може почти и без коремни да имаме плочки.

Коремната преса е един от факторите, които казват ‘страхотна форма’! Но ще ви кажа, че дори и човек с коремна преса може да не е ‘фит’ или функционално добре. За да бъде добре изразена коремната преса двата най-важни фактора са храна и бягане  – след това чак са коремните преси ! Виждате вече сами колко голямо значение наистина е хапването за нас!

  1. Сякаш малко деца ходят на фитнес, може би от тинейджърство се появява тази страст… Защо?

Така и би трябвало да бъде. Фитнесът като спорт не е подходящ за подрастващи деца. Имам предвид вдигането на тежести в самият финтес, защото това спира растежа им. Късното тинейджърство вече е друго! Тогава момчетата започват да желаят въпросните ‘плочки‘, големи ръце и гърбове, а момичетата изваяни крака и дупета. Фитнесът може да оформи тялото по най-добрия начин!

  1. Като говорим за здравословно хранене, какво е твоето меню – какво консумираш най-много и какво избягваш да ядеш?

Както вече споменах по горе, не съм от привържениците, които броят и смятат постоянно калории! Научил съм се да слушам тялото какво ми говори и по този начин да му давам необходимото. Когато ми се хапва сладко – хапвам сладко, естествено човек трябва да разграничава кое е ‘нужда’ и кое ‘лакомия’. Точно това е и моята стратегия относно хората, с които работя. Естествено дневното меню ми включва доста високобелтъчна храна (яйца, риба, пуешко, телешко, свинко), зеленчуци и ядки.

  1. Трябва ли задължително да тренираме с инструктор? Четенето в интернет не е ли достатъчно?

Ако човек влиза за първи път в залата или ако сега започва да спортува , моят съвет е задължително да го направи с компетентен човек. Четенето в интернет е нож с две остриета. Аз самият съм попадал на неща и статии, които ако наистина не зная, че са пълни глупости, така са обяснени, че бих повярвал.

  1. Какво смяташ за добавките – до колко вредни и полезни са?

Добавките затова са ’добавки’ – те се добавят към храната. Те просто помагат за по-бързи резултати, но не са задължителни за мен. Добавките може да бъдат вредни, ако се прекалява с тях или ако са с ниско качество. Пазарът е залят с всякакви и от всяка точка на Света. Едно от нещата, по които може обикновения човек да познае дали са качествени е цената. Във фармацията няма нещо, което да е качествено и да е евтино. Като казах ‘бързи резултати’, всеки начинаещ трябва да знае едно – няма лесен начин! Няма светкавични резултати и няма безвредни стероиди. На тялото му е необходимо време да реаигира и да се адаптира на промяната. Всичко друго е стрес и е опасно за тялото, без значение какво ви говорят.

Интервю на Борислав Борисов – Bobby

Избрани Университети

Препоръчани Консултанти

Top