Начало » България » Сергей Игнатов: 80% от влизащите в т.нар. „елитни училища“ си подготвят багажа за „Терминал 2“

Сергей Игнатов: 80% от влизащите в т.нар. „елитни училища“ си подготвят багажа за „Терминал 2“

  • Milena Uzunova
  • 02 авг. 2017
  •  Коментарите са изключени за Сергей Игнатов: 80% от влизащите в т.нар. „елитни училища“ си подготвят багажа за „Терминал 2“

Учителите трябва да получават стартова заплата като специалистите в IT сектора, защото се занимават със софтуера на ума на българската нация.

В България можем кампанийно да постигаме резултати, но най-голямата ни трудност е да работим ежедневно, с малки стъпки да постигаме малки победи. Това каза Сергей Игнатов, министър на образованието в периода 2009-2013-та година. Той коментира мерките срещу отпадането на деца от училище и принудителното им отвеждане там. С отпадането си от училище децата остават ограбени, това е посегателство върху тяхното бъдеще, отбеляза Игнатов.

С полиция едно дете може да бъде вкарано в училище за кратко време – за един ден, за един час, но не може да бъде задържано. Училището не отглежда децата. За да посещават всички деца училище се изисква много труд от различни институции.

Според бившия просветен министър образованието трябва да бъде адекватно, а учебниците се пишат от представители на академичните среди, чийто академичен жаргон е неразбираем, особено за по-малките ученици. Необходимо е ново учебно съдържание, нови програми и нови учебници, подчерта Игнатов.

Ако всички, които сме ангажирани с образованието и родителите, се съгласим, че училището подготвя детето не за изпити, а за живота, тогава самата среда ще се промени. Детето наистина ще има функционална грамотност и образованието ще бъде инструмент за решаване на ежедневни проблеми. Ако запазим философията, че се готви за изпити – отчитаме изпита за днес, потриваме доволно ръце, местното училище отчита по-висок резултат и по-висока успеваемост, и на другия ден – нищо.. Продължаваме с този наш проблем материалът да се наизустява, а когато трябва да взимаме логични решения и да преобразуваме материала в действия, дори отличниците се затрудняват.

За мен провал в нашата система е самото разбиране за елитни и слаби училища, посочи още Сергей Игнатов:

Ако успеем в следващите 20 години да стигнем до едно положение всички училища да бъдат еднакви, да бъдат добри, това означава, че на всяко дете – независимо от социалния му произход или мястото, където е родено, ще бъдат предоставени еднакви условия за образование. Иначе отсега знаем – тези, които влизат в елитните училища в градовете, към 80% от тях вече си подготвят багажа за терминал 2. И това е лошо решение.

Сегашните прояви на агресия в българското училище вече са вико за помощ – тези деца имат нужда да бъдат забелязани и да им се обърне внимание, това е невербален апел за внимание, смята Игнатов:

Ако постигнем добра материална среда в училище, така че да няма разлика между тоалетната на директора и там, където ходят учениците – това също има ефект по посока намаляване на агресията, тъй като средата възпитава и дисциплинира…

Учителите трябва да получават стартова заплата като специалистите в IT сектора, защото се занимават със софтуера на българската нация, допълни Игнатов.

Избрани Университети

Препоръчани Консултанти

Top