В САЩ учителите винаги са били основни стълбове на образованието. С оглед на пандемията и натовареността, някои училища в щата Вирджиния се готвят да затворят врати някои от срядите, за да може учителите да почиват. Претоварени са преподавателите и имат нужда от почивка, това е едно от изявленията на щата Вирджиния.
Решението първо е трябвало да мине през бордът на държавните училища в щата, като 9 от 10 човека са гласували за почивна сряда през седмица. Графикът има за цел да позволи на учителите да си отдъгнат и да могат да си почиват ментално. Другата гласувана „заповед“ е в предишния ден – вторник – учениците да си тръгват два часа по-рано, за да може почивката да е по-голяма.
Окончателният план коя сряда да се почива и коя да се работи ще бъде споделена съвсем скоро. Това каза говорителят на района Натали Алън.
Според бордът от доста време учителите правят повече, отколкото трябва – вземат повече часове, подготвят се онлайн, правят повече презентации, не успяват да се наспят. Някои не издържат на напрежението.
Статистиката показва, че редица учители са се отказали от професията през изминалата година и са започнали да работят друго. Недостигът на професионални кадри в образователната система започва да натежава, особено в щата Вирджиния.
Натали коментира още, че учителите и преподавателите са загубили ценно време за планиране и професиолано развитие в резултат на въздействието на Ковид-19 върху образователната система. Нуждата от дистанционно обучение и други обстоятелства са натежали върху учителите.
Резултати от национално проучване сред учителите на агенция К-12 показва, че удовлетвореността в работния процес е спаднала от 69% на 44% и то за периода от март до октомври. Други притеснителни данни сочат, че от 3.5 милиона учители в държавните училища в САЩ 35% или малко над 1/3 от тях обмислят да сменят работата си или вече са го направили. По-голяма част от анкетираните казват, че се чувстват стресирани (63%), уморени са (54%) и изпитват значителна тревожност (47%).