fbpx
Начало » България » Проектът „S.C.H.O.O.L.+“ по програмата „Еразъм+“ – интервю с Илияна Ненова

Проектът „S.C.H.O.O.L.+“ по програмата „Еразъм+“ – интервю с Илияна Ненова

  • myotova
  • 27 ян. 2021
  •  Коментарите са изключени за Проектът „S.C.H.O.O.L.+“ по програмата „Еразъм+“ – интервю с Илияна Ненова

Илияна Ненова е преподавател по бизнес и немски език. В работата си залага на иновативни подходи, чрез които не само предава знания на учениците си, но и стимулира нестандартното им мислене и развитието на граждански компетентности, умения и нагласи. Стреми се да повиши концентрацията им, да ги мотивира да са проактивни и креативни, като същевременно усвояват техники за работа в екип и ефективна комуникация.

Илияна Ненова е магистър Организационно поведение и консултиране на организацията, Международни икономически отношения и бакалавър Счетоводство и контрол. Владее английски, немски, руски и испански език. Извън преподавателската дейност е работила над двадесет години във финансовия сектор.

 

  1. Разкажете ни за идеята и целите на проекта.

„S.C.H.O.O.L.+“ е акроним на “sustainable (устойчиво), creative (креативно), high-tech (високотехнологично), open-minded (отворено), outside the box (извън рамката), learning (учене), a плюсът илюстрира желанието ни да развием идеите още по-далеч.

Светът се променя динамично, затова е необходимо образованието да следва темпа на обществото, за да посреща образователните, личностни и кариерни нужди на ученика и стремежа му за учене през целия живот. В Британско училище в София вярваме, че в 21-ви век ученикът трябва да е главният герой в учебния процес. Чрез този проект желаем да предоставим на учениците възможност да изобретят прототип на виждането си за Училище на бъдещето.

Да предложат промяна в учебния процес, като насочат вниманието си към трите области на училищното съдържание: визията за училищното пространство, начинът на преподаване на уроците и учебния план, т.е. от какви допълнителни предмети имат нужда.

Самите деца трябва да определят кои са компетентностите на 21-ви век в съответствие с ценностите и целите на Европейския съюз, как да развият в себе си адаптивност, гъвкавост, отвореност, новаторство, дигитални компетенции и умения за критично, креативно и нестандартно мислене. Как да предоставим еднакви възможности за учене пред всички, без оглед на техните специални нужди или талант, за да постигнем устойчиво развитие и потребност за учене през целия живот, в контекста на европейското културно наследство.

В проекта на трите партниращи си училища по „Еразъм +“ има предвидена  изложба в сградата на Британско училище в София през април 2022 г. с прототипи от учениците, като ще се радваме да бъдете наши гости.

  1. Как се стигна до сътрудничеството между точно тези три училища?

Британско училище в София и испанското частно училище „Лопе де Вега“ споделят общи ценности, методи и модели на преподаване и участват в редица проекти, форуми и семинари с образователна насоченост, а „Лопе де Вега“ и италианското държавно училище „Карло Емилио Гадда“ имат зад гърба си завършени проекти по „Еразъм+“. Идеята се зароди по време на общото ни участие в образователен форум за преподаване на мислене.

  1. Участието на учениците по желание ли е? А какви дейности включва?

В Британско училище в София вярваме в свободната воля и насърчаваме възможността за инициатива. Учениците ни участват в редица инициативи, в това число и доброволческа работа, и посрещнаха с ентусиазъм новата възможност, която разкриваме пред тях.

Работата по проекта включва разнообразни дейности, свързани с развиването и усъвършенстването на ключови умения и компетентности: административни, аналитични, дигитални, високотехнологични, икономически, изследователски, природосъобразни, екологични и др. Колаборацията стимулира развитието на личностни умения и качества като общуване, креативност, работа в екип, дистанционна комуникация, аналитично и критично мислене, внимание към детайлите, точност, спазване на срокове, усвояване на нови знания и умения и др.

  1. Чрез какви платформи провеждате заниманията по проекта и осъществявате комуникацията с участниците от Испания и Италия?

Основните дейности по проекта се осъществяват по време на обмяната на посещения на ученици от различните училища, както и в платформата на „Еразъм +“, eTwinning, в Twinspace, която предоставя възможност за създаване на теми, дискусии, срещи, за споделяне на файлове и чат.

  1. Началото си „S.C.H.O.O.L.+“ постави през септември тази година. Как приемат участниците проекта засега и има ли вече нещо направено?

В момента тече конкурсът за лого на проекта, насочен към учениците от трите училища. В първата фаза всяко училище ще избере с вътрешно гласуване лого, с което да участва във финалното гласуване и избор на официално лого. Децата са много ентусиазирани, като в своите проекти те трябва да обяснят защо са избрали конкретната символика, форма и цветове за своето лого.

  1. Какви умения ще развие проектът у учениците?

Личностни и социални компетентности, съответстващи на изискванията, които поставя пред нас дигиталният 21-ви век. Част от тези умения са креативност и иновативност, критично мислене и умение за разрешаване на проблеми, ефективна комуникация, приспособимост и гъвкавост, умение за работа в екип, дигитални компетентности.

  1. Какви са Вашите задължения като координатор на проекта? Променят ли се те по време на дистанционното обучение?

Като координатор по проекта през мен минават всички дейности и задачи. От разписването на проекта, през изготвянето на съответната документация до презентирането, популяризирането му и, разбира се, успешното му приключване. От съществено значение за реализацията и спазването на сроковете са ефективната комуникация и правилното разпределение на задачите и отговорностите.

Пандемията промени начина на работа в почти всички сектори. Повечето от дейностите в момента включват използването на технологии, което, от своя страна, е възможност за комуникация в реално време. Определено всички сме малко по-гъвкави и като че ли обръщаме повече внимание на баланса между  професионалния и личния живот. Аз предпочитам да гледам на препятствията, които ни поставя като възможности и предизвикателства.

  1. Как изглежда училището на бъдещето според Вас? Ами според Вашите ученици?

Визията ми за училище на бъдещето се припокрива в голяма степен с ценностите и идеалите на  Британско училище в София, подкрепящо непрекъснатия стремеж за себеусъвършенстване чрез предоставяне на възможности за придобиване на допълнителни умения и квалификация посредством разнообразни обучения. Прилагането на иновативни методологически подходи улеснява възприемането на материала, провокира с нестандартни начини на мислене, развива нагласа и умения за творчество и създава условия за стимулиране на позитивна самооценка и увереност.

Изложбата, представяща резултатите от активностите по проекта, ще е идеалното място да добиете впечатления за идеите на нашите ученици и да получите отговори от първа ръка.

Избрани Университети

Препоръчани Консултанти

Top