fbpx
Начало » България » Предприемачество и технологии влизат в учебната програма за първи клас

Предприемачество и технологии влизат в учебната програма за първи клас

  • netpro
  • 12 ное. 2015
  •  Коментарите са изключени за Предприемачество и технологии влизат в учебната програма за първи клас
school

След години очакване на нови учебни програми вчера Министерството на образованието най-после пусна за обществено обсъждане проекти за две от тях – за 1 и 5 клас. Учебното съдържание на редица от общообразователните предмети за тези класове се преструктурира, като се добавят нови теми, а други се премахват.

Въвежда се и препоръчително процентно разпределение на задължителните часове, като 60% трябва да са за нови знания, а 40% за упражнения. Никой от МОН обаче не сметна за нужно да обясни и мотивира цялостната логика на предложените промени. От там дават срок от 1 месец за обществено обсъждане и получаване на коментари по новите идеи, след което ще бъде представен и окончателният вариант на програмите. По подобен начин се подходи и със стандартите за новите учебни планове, за учебниците и за общообразователната подготовка, пише „Сега“.

„Водещ принцип в разработването на учебните програми за 1 клас е повишаване на формиращите и намаляване на информиращите им функции“, посочват от МОН. Учебната програма по български език и литература е осъвременена и преструктурирана по посока олекотяване на използваната научна терминология. Доста от очакваните резултати са сходни с тези от старата програма – първокласникът трябва да може да разграничава сричките в думата, да чете правилно, да създава кратък писмен текст, да различава проза от стихове и т.н. Леко увеличение има при математиката – вместо от 0 до 20, децата ще събират и изваждат до 100, но само кръгли числа като 30, 40 и т.н.

От следващата учебна година първолаците ще учат нов предмет – „технологии и предприемачество“, който идва на мястото на „домашен бит и техника“. В проекта на учебна програма по този предмет е акцентирано върху теми, свързани с конструиране и моделиране, с изработване на модели по образец и по собствена идея от познати материали. Дава се голяма свобода за реализиране на въпросната програма – чрез проекти, проучвания, опитно-изследователска работа във и извън класната стая, сред природата, на посещение на работно място и др. Целта е в края на 1-ви клас детето да знае различни начини за задвижване и управление на играчки, как се отглеждат цветя и домашни животни, да има обща представа за понятия като труд, цена, стока, услуга и др.

Източник: actualno.com

Избрани Университети

Препоръчани Консултанти

Top