
Представители на норвежките организации, които са партньори на Община Русе в изпълнението на проект „Равен достъп на деца в риск до предучилищна подготовка и интеркултурно образование чрез иновативно обучение, интегриран подход и привлекателни условия в детските градини в община Русе“, посетиха града. За срещата съобщават от пресцентъра на Общинска администрация.
По време на пресконференция, в заседателна зала на Общината днес, гостите от Норвегия споделиха, че за тях е било изключително интересно да се запознаят със системата за предучилищно образование в България. Те са открили, че има области, в които Норвегия може да взема пример от България. „Впечатлихме се от връзката между родителите и техните учители“, споделиха още партньорите по проекта.
Представителите на партньорските организации от Норвегия са специалисти в областта на образованието, психологията и здравеопазването. В първите два дни от посещението си са се включили в работни ателиета в ЦДГ „Детелина“ и ЦДГ „Червената шапчица“, където са участвали в изработване на коледни декорации и народни носии на различните етноси. Заедно с родители, баби и дядовци на децата, са взели участие в работилница за кулинарни изкушения. Партньорите от Кралство Норвегия са провели работна среща и с клубовете на родителите, създадени благодарение на проекта и кръгла маса с участие на образователни експерти от различни институции, на която са представили образователната система в Норвегия във възрастта на предучилищното образование.
В същото време седем деца от ЦДГ „Червената шапчица“ участваха в творческо ателие по метода „Рисуване за мир“ с представителите на норвежката фондация B.A.R.N. Peacepainting. Техните рисунки ще бъдат част от проект за деца-бежанци. Това разказа Ирена Петрова – директор дирекция „Култура и образование“ в Община Русе. На срещата с журналистите тя припомни, че със средства на проекта бяха ремонтирани сградите на ЦДГ „Звездица“, ЦДГ „Червената шапчица“ и ОДЗ „Снежанка“. Освен образователни дейности в проекта са включени кинезитерапевт, детски стоматолог и логопед, които работят с децата от петте детски градини и отчитат много добър резултат – повече от 25% подобрен здравен статус на децата в сравнение с началото на проекта.