Професионалната MBA по маркетинг и продажби на WU Executive Academy предлага нов изключителен елемент в учебната си програма: лабораторията по маркетинг и продажби (M & S Lab). Тя дава възможност на участниците в програмата, сами да изберат теми, с които да се запознаят в дълбочина.
Едни от основните учебни предмети в професионалната MBA програма по маркетинг и продажби са управление на продажбите, брандинг и комуникационни стратегии и управление на връзките с клиенти. Но за да бъде обучението по-гъвкаво и да отговори на специфичните интереси на студентите по най-добрия начин, WU Executive Academy добавя нов елемент: M & S Lab. Той дава възможност на участниците да изберат до три допълнителни теми, които да бъдат включени в програмата, като след това всяка тема се обсъжда в рамките на еднодневен курс на обучение.
„Възможността, която даваме на студентите сами да избират темите, е много мотивираща за тях. Всяка година има нов вълнуващ микс от теми, в зависимост от състава на класа“, разказва проф. Барбара Щьотингер, академичен директор на професионалната MBA по маркетинг и продажби.
Някои от последните горещи теми, избрани от студентите на професионалната МВА програма са невромаркетинг, комуникация при глобални кризи и тренд спотинг.
Невромаркетинг
„Много от традиционните подходи за маркетингови и пазарни проучвания се фокусират върху съзнателните и ясно формулирани процеси и се основават на предположението, че силните аргументи са най-добрият начин да убедим потребителите в стойността на нашия продукт. Невромаркетингът, от друга страна, по-скоро прилага механизмите, които се простират отвъд рационалните и съзнателни мисловни процеси, и изследва начина, по който влияят върху възприятията ни“, казва проф. Щьотингер.
Един от лекторите на M & S Lab е д-р Мартин Скарабис – признат авторитет в областта на рекламата и маркетинг психологията. „Новите открития в областта на неврологията и съвременната психология са особени полезни за справянето с два основни проблеми на маркетинга, а именно позиционирането и изпълнението. Доказано е, че позиционирането на марката на равнище функционални ползи, не е достатъчно само по себе си. Инструментите на неврологията ни дават възможност да анализираме по-задълбочено потребностите на потребителя и да свържем бранда със съответните емоционални стимули по надежден и оригинален начин. Откритията в областта на психологията и мултисензорните възприятия също са особено ценни за определяне въздействието на различните цветове, шрифтове, форми, материали и т.н. върху потребителя. Така че, ако искате вашият бранд да се възприема като „автентичен“, то трябва да знаете как изглежда автентичността и каква е на пипане …- общо взето, трябва да използвате правилните лостове, за да накарате потребителите да възприемат вашия бранд по правилния начин. „
Комуникация по време на кризи
По темата „комуникация по време на кризи“ проф. Щьотингер привлича в M&S Lab проф. Дан Лауфер – директор на училището по маркетинг и международен бизнес към Victoria University of Wellington, Нова Зеландия, и водещ изследовател в областта на глобалните комуникации при кризи. Той редовно консултира медии от цял свят (включително AP, CNN, Nikkei в Япония или корейския Times), когато става дума за анализиране на подходите, които организациите прилагат при комуникация със заинтересованите страни по време на и след настъпването на кризи.
„Кризите могат да сполетят дори и най-предвидливите организации – ключът към успеха е тяхното адекватно управление. Вдъхновени от нашите ученици, ние създадохме еднодневен курс, който изследва начините, по които организациите трябва да отговарят на неочаквани събития от комуникационна гледна точка, за да предотвратят най-лошото. Участниците в програмата разглеждат казуси, обсъждат видеоклипове и провеждат групови дискусии с цел да развият своите умения за управление на кризи чрез разработване на конкретни стратегии за справяне с медиите и заинтересованите страни“, обяснява проф. Щьотингер.
Тренд спотинг
Една от последните избрани теми в М&S Lab e тренд спотинга, като еднодневният курс се води от тренд експертът Рене Мазати – ръководител стратегии в базираната в Хамбург агенция за изследване на тенденции TrendONE. „Ние насърчаваме студентите да мислят нестандартно, да обсъждат влиянието на пазара на иновации и да опитват различни методи за наблюдение на тенденциите като начин за генериране на иновационни идеи по систематичен начин.“
Повече информация за професионалната МВА програма по маркетинг и продажби може да намерите тук.