На 13 ноември еврокомисарят по образование Тибор Наврачич откри двудневната годишната конференция Образование 2015, организирана от Фондация „Заедно в час“, Европейската комисия и Световната банка.
Конференцията фокусира вниманието на международни и български образователни експерти, лидери в правителствения и гражданския сектор, учители и училищни директори върху ключовите иновации и подобрения, необходими за подобряването на качеството и разширяването на достъпа до образование в България.
“България няма време за губене, защото всяко едно дете е ценно за бъдещето на нашата нация. Радвам се, че над 500 съмишленици, загрижени за успеха на всяко едно дете, сме се събрали днес. Само с обща визия бихме могли да подсигурим, че всеки един ученик, без значение от неговия социален и икономичеси статус, се обучава в крак с реалностите и нуждите на XXI век.“ Това заяви Евгения Пеева, изпълнителен директор на „Заедно в час“, при откриването на конференцията.
Тибор Наврачич сподели, че качественото образование е ключово за подобряването на европейската икономика. „Образованието обаче трябва да е включващо и да не дели децата на богати и бедни. Необходимо е и да направим всичко възможно да подкрепим учителите в преподаването на умения, релевантни за пазара на труда.“
На 13 и 14 ноември в конференцията също така ще вземат участие Ивайло Калфин, заместник министър-председател, Ваня Кастрева, заместник-министър на образованието, Румяна Коларова, съветник по образованието на президента на Република България и др.
В рамките на два дни конференция Образование 2015 ще потърси отговор на следните въпроси:
● Как да постигнем споделена визия за промяна на българското образование – примерът на Образование България 2030?
● Kак да подобрим когнитивните и социално-емоционални умения на младите българи – изводи от проучване на Световната банка?
● Какви политики и реформи водят до значително подобрение в образователните резултати – опитът на Полша?
● Как да бъде насърчено новаторското мислене в образователната система – опитът на Бразилия?
● Как да подкрепим ученици от уязвими общности и различни националности да постигат отлични резултати – споделен опит от Великобритания?