Начало » България » Домашното в училище ви превръща в идиоти!

Домашното в училище ви превръща в идиоти!

  • bobi
  • 20 сеп. 2017
  •  Коментарите са изключени за Домашното в училище ви превръща в идиоти!

Домашните в училище са като стреса – напълно безполезни. Само от време на време може да ги има – да ни държат в кондиция и да не се отпускаме прекалено много.

Домашните в училище развалят атмосферата. Карат те да ходиш с нежелание, стресират те, а понякога заради тях си създаваш и семейни проблеми. Нямаш домашно и хоп – забележка в бележника и това достига до родителите. Все едно кой знае какво престъпление си направил. Да, запалете ни на клада. Ние сме вещери, защото нямаме домашни.

То пък и какви домашни ни дават. Такива, които прилягат на образователната ни система – безумни. Любимият въпрос на всички е „Какво е искал да каже автора?“. Хора, той каквото имал да го каже го е казал директно. Нали са били интелигентни хора повечето писатели. Успявали са да се изразяват максимално директно. Не си представям някой писател да стои пред бюрото си и да си казва: „Сега как да го кажа максимално най-сложно, за да може след години учениците да се мъчат на моите разкази.“

Домашните са безполезни. В повечето случаи те не развиват мисловния процес. Карат те да преписваш дебели книги, да смяташ сложни задачи, да пишеш безумни глупости. Само и само за да изкараш оценка или да ти сложат плюсче. Борим се за тези три плюсчета, които са равни на отлична оценка, за да си нямаме проблеми в училище. Само защото училищното ръководство така е казало. Нито на учителите им се занимава с тези домашни, нито на учениците. Всичко се пише механично, за да се отбие номера. Кой в 21-ви век ще седне да пише неща, които не му трябват, за да получи едно плюсче? Страхотна логика имате уважаеми учители. Поне давайте по някой бонбон или шоколад, вместо плюсче. Мисля, че ще да има по-голяма мотивация. Карта за фитнес също ще свърши работа. Намаление в мола май е прекалено, но все пак, ако уредите нещо, давайте насам. За намаление в „Zara“ всеки ще си пише прилежно домашното. Едно написано домашно – 5 процента намаление. Две написани – 10 процента. За три написани – 20 процента. Идилия!

Някак в другите държави е различно. Там сам избираш предметите си. В Америка сам решаваш на какво да ходиш и на какво не. Да не говорим, че се сливате различни класове в групите. Така хем познаваш повече хора и е по-забавно, хем учиш това, което искаш. Със сигурност и не пишеш домашни за едно плюсче. Имат отношение към учениците.

Тук искат да те направят идиот. В най-лошият случай през целия живот си идиот. Първо отиваш в училище и ти казват какво да правиш. След това тамън се замислиш, че си се махнал от тази мъка и отиваш в университета, който ти предоставя около 3 тома книги, които трябва да назубриш за изпита, който се оказва напълно безполезен, защото в реалния живот е друго. 4 години мъки и накрая започваш работа… Там всички са ти шефове и започват да ти казват какво да правиш. Дано и работата не е държавна, защото накрая разбираш, че всичките тези мъки са за жълти стотинки.

Не, драга ми образователна система, не ни превръщай в идиоти. Може да стартирате с домашната работа. Първо не давайте безсмислени домашни. Ако нямате какво да дадете, не давайте нищо. По-добре учениците да се чувстват свободни и да идват с желание на училище. Направете живота им по-щастлив. На никой не му се прибира да пише безполезни домашни. После пък отива с нежелание на училище, заради домашното. Или пък да отива със стрес, защото няма домашно. Нормално – всеки предпочита да отиде на кино или на кафе. Това е ясно. Обаче направете го интерактивно. Измислете им по-приятни задачи.

Аз цял живот не мога да разбера защо са ми синус и косинус. Цял живот не мога да разбера тези цифри по география кой колко връх е висок за какво са ми. Химия и физика пък тотално не разбирам защо са ми е в детайли. Не ме разбирайте погрешно – мисля, че всеки ще се съгласи, че ни трябва обща култура. И тук е важното – ОБЩА култура, а не детайлна. Ако искам детайлна култура, ще се запиша в класа по химия. Не ми го слагайте в програмата, като не ми трябва. Ако искам да стана маркетолог, защо по дяволите ми е химия? Тогава бих искал да се запиша в друг курс, не по химия.

Нима не разбирате, че повечето часове на учениците са напълно безсмислени? Цъкат си в телефоните, пращат си съобщения във фейсбук и чакат междучасието. Накрая им давате домашно за идиоти. Превръщате ги в идиоти. Превръщате ни в идиоти. За финал отиват след 12-ти клас с родителите да се записват в университет. Защото сте ги превърнали в идиоти. А един идиот не може да се запише сам. Не сте му развивали мозъка, вие сте му го рушили. Не рушете живота на хората, градете го… Като начало започнете с домашните и не давайте безсмислени домашни, за да отчетете дейност. Развивайте учениците, не ги демотивирайте. Все още има шанс… Дори и минимален. Борете се!

Материал на Борислав Борисов /Bobby/

Избрани Университети

Препоръчани Консултанти

Top