fbpx
Начало » България » Всеки трети седмокласник с двойка по математика на матурите след седми клас

Всеки трети седмокласник с двойка по математика на матурите след седми клас

  • netpro
  • 06 юни 2016
  •  Коментарите са изключени за Всеки трети седмокласник с двойка по математика на матурите след седми клас

Матурите след седми клас се превърнаха  в повод за сериозни притеснения както от страна на МОН, така и от страна на родители и ученици. Резултати говорят сами по себе си. От 53 212 ученици, които са държали първият модул по математика, 17 983 са получили слаба оценка. Това са приблизително 1/3 от явилите се.  При матури по Български език и литература положението е по-добро като от 53 579 двойкаджиите са 9 481.

Сериозността на ситуацията беше отчетена и от просветното министерство. Заместник-министърът на образованието, Диян Стаматов, заяви в сутрешния блок на Нова Тв:

„Явно е, че има проблем и то е много сериозен. От няколко години има тенденция към понижаване на знанията на учениците по математика”.

В опит са си обясни лошите резултати Стаматов потърси причината в липсата на концентрация от страна на учениците. Според него проблемът е, че не разбират условието, не го четат докрай и отговарят веднага, без да обмислят текста. Именно затова и резултатът е негативен.

Във втория модул по математика резултати са по-добри като от 32 044 кандидат-гимназисти двойки са получили 3 881. Позитивно е, че обвиненията не паднаха върху децата, а върху методиката на преподаване и решаване на задачи.

„Трябва да се постави основен акцент в преподаването на логически задачи, които са с текстови вариант. Да не са толкова елементарни и опростени. Това става с много повтаряне и усилия. Не може при еднократно решаване на задача да се очаква резултат”, е на мнение е зам.-министърът.

Намеренията на МОН е за в бъдеще да работят в по-тясна връзка с учителите с цел да се увеличи свободното време, в което учениците да затвърдят знанията си. Идеята цели това да засегне не само прогимназиалното ниво, но и по-малките деца от първи до пети клас. По този начин ще се избегне препускането по учебния материал.

”Тази последователна тенденция в следващите четири години ще бъде в ход. Тя няма да може да бъде видима веднага и след няколко години ще стане ясно какво е необходимо отново да се промени”, поясни Диян Стаматов.

Дали фрапиращите резултатите се дължат на лош подход от страна на училища, или на неподходящ формат на матурите след седми клас, времето ще покаже.

Избрани Университети

Препоръчани Консултанти

Top