
Access MBA, едно от водещите изложения за международно бизнес образование, ще се проведе в София на 11 май 2016 г. в „София Хотел Балкан“ (бившия „Шератон), съобщиха днес организаторите от Advent Group.
“Мисията на Access MBA е да осъществява връзка между потенциални студенти и елитни бизнес училища от цял свят в рамките на персонализиран формат, който залага на индивидуални срещи между кандидат-студентите и представители на университети”, обясни Кристоф Кута, главен изпълнителен директор на Advent Group.
Личните срещи помагат на бъдещите студенти да намерят програма, която отговаря на възможностите и очакванията им. Всеки участник има възможност да събеседва директно с директорите по прием на подходящо за него бизнес училище относно възможностите за МВА образование, предлагани от съответната институция. За да им бъдат определени индивидуални срещу с университети, кандидатите преминават през процес на подбор, който отчита както квалификацията им, така и техните предпочитания.
В събитието ще вземат участие бизнес училища от Европа и Северна Америка. Кандидат-студенти ще имат възможност да разговарят с представители на образователни институции като INSEAD, IESE Business School, IE Business School, University of Sheffield – City College, Американския университет в България, EADA, Manchester Business School и много други. В тазгодишното издание на Access MBA Tour ще бъдат представени общо 125 университета от световна величина.
Мероприятието ще започне в 16:30 ч. и ще продължи до 22:00 ч. Освен персонални срещи с директори по приема, потенциалните студенти ще имат възможност да обсъдят процеса на кандидатстване с експерти от екипа на Access MBA, да получат информация за теста GMAT и възможностите за стипендии, да се научат какво е нужно, за да бъдат приети в MBA програма и да участват в панелни дискусии с участието на представители и възпитаници на университетите.
По-рано днес (09.05.) организаторите представиха резултати от глобално проучване, което цели да отличи очакванията и ефекта от бизнес образованието сред българите. Според изследването повечето българи искат да следват в чужбина (65%) предимно в Европа (Великобритания) и Северна Америка (САЩ), но болшинството студенти (60%) остават да учат в България. Най-предпочитаните специалности сред българите са Мениджмънт и Маркетинг, но в световен мащаб, комуникациите отстъпват на точните науки и математиката. Българите имат по-реалистични очаквания от студентите зад граница по отношение на придобитите умения вследствие на степента MBA, въпреки че българският сегмент отчита по-високи нива на теоретични знания и по-малко практически умения що се отнася до магистратурите.
„Българската образователна система разчита на теорията, но на запад, студентите се обучават като професионалисти, които с една крачка пристъпват от класната стая в работния офис. Разбира се, с изключение на този немаловажен фактор, българското образование не отстъпва по нищо на западното“, коментира Илиана Бобова, мениджър „Консултантски услуги“ в Advent Group.