fbpx
Начало » Интервю » Образование в чужбина: по стъпките на един маркетинг специалист

Образование в чужбина: по стъпките на един маркетинг специалист

  • Lyubina Panayotova
  • 15 ное. 2019
  •  Коментарите са изключени за Образование в чужбина: по стъпките на един маркетинг специалист

Калина Симеонова е специалист по маркетинг и комуникации в Hike One – агенция за дизайн на дигитални продукти в Холандия. Организира и участва в множество маркетинг проекти – определяне на маркетинг стратегия, управление на социални медии, онлайн реклама, както и оф-лайн проекти като организиране на събития и търговска дейност. Преди да започне работа в Hike One, Калина завършва 6-месечен стаж във Philips Lighting с фокус маркетинг и комуникации на потребителски стоки. Има бакълавърска степен Комуникации и медии, а след това завършва магистратура Маркетинг мениджмънт в Erasmus University Rotterdam.

Как решихте, че искате да вземете магистърска степен и защо се спряхте на тази програма?

Когато започнах последната година на бакълавърската ми степен (общо 3 години), знаех че трябва да се ориентирам към следващия етап от образованието си. Първоначално се чудех дали да запиша магистратура или да потърся работа или стаж. От една страна, не се чувствах достатъчно уверена в своите умения, защото бакалавърската ми програма беше много разнопосочна. Даде ми добра база с широки знания, но не и конкретни умения. В същото време, исках да продължа по пътя на комуникациите и за мен изборът на маркетинг като следваща стъпка беше логичен.

Преди да кандидаствам се свързах с предишни колеги от университета, които бяха завършили именно магистратура Маркетинг мениджмънт. Личният контакт с хора, които имат опит от първа ръка, беше важен за мен, за да мога да определя какво реално предлага програмата.

По какъв начин допринесе магистратурата за развиването на Вашите междуличностни умения?

Програмата ми предложи възможности за работа в екип, индивидуални задачи, както и досег с големи корпорации. Това е реален опит, който помага по-късно в професионална среда, защото винаги ще има работа в екип, както и самостоятелна работа.

Какво беше разнообразието от националности, култури и гледни точки в програмата?

Още от гимназията бях обградена с хора от различни култури и за момент не съм си представяла да уча извън такава среда. Това предимство е често изтъквано, но и с право. Контактът с различни хора допринася за разширяването на кръгозора, за нови идеи и различни гледни точки към един и същи проблем. Живеем в глобален свят и колкото по-рано човек се научи да цени разнообразието, толкова по-лесно се адаптира в живота и в работата. Това, което извлякох като извод за себе си е, че всъщност няма толкова голяма разлика между хората и всичко е върпос на изграждане на добра комуникация, постъпване с разбиране и отвореност към нови идеи.

До каква степен програмата беше практически насочена?

За мен предметите не бяха достатъчно практически и сега, поглеждайки назад, бих искала повече практическа насоченост. До някаква степен това може да се очаква, тъй като теоритичното обучение стои в основата на университета като институция. Фокусът е върху академични проучвания, научно писане и разработка на проекти. В Холандия има и колежи с по-голяма практическа насоченост. Разбира се, това е индивидуално предпочитание и всеки трябва да прецени сам за себе си какво би му помогнало повече.

С какво мислите, че магистърската степен помага при намирането на работа и има ли полза за резюмето на един млад професионалист?

Работодателите търсят хора със знания в определена сфера и магистърската степен допринася за това. Но не бих казала, че е задължително да се следва магистратура веднага след бакалавър. Като млад професионалист, аз нямах много ясна идея какво исках да работя и какво ми допада. Всеки ден в работата си в момента откривам все повече какво ми харесва и какво не, къде искам да се задълбоча и какво определно не е моето „нещо“. В този смисъл, придобиването на опит в работна среда също е добра стъпка за резюмето на млад човек, който е завършил бакалавърската си степен, и му помага да добие по-ясна представа в какво може да се специализира .

Какво бихте посъветвали студенти, които обмислят магистратура и са в процес на проучване на възможни опции за обучение?

Добре е да се срещнете или просто да потърсите контакт в LinkedIn на бивш възпитаник от програмата, в която искате да учите, за да чуете опит от първа ръка. Още при избора ми за бакълавърска програма посетих няколко събития, за да се срещна с представители от университета. Всеки досег с училището е стъпка напред, която ви помага да добиете по-добра представа как ще изглеждат следващите няколко години прекарани там.

В допълнение, бих ви посъветвала да не разчитате само на престижа на университета. Ако институцията е престижна, но ти търсиш нещо по-различно, не бива да се колебаеш да потърсиш други опции. Защото най-важно е колко уверен се чувстваш самият ти. Работодателите се интересуват от кандидати, които поемат инициатива, имат желание за работа и предлагат свежи идеи. Търси образование, с което ще развиеш тези качества.

Access Masters ви кани на 24 ноември 2019 г. в София да опознаете водещи международни магистърски програми чрез лични срещи с представители на бизнес училища от Великобритания, Дания, Испания, САЩ, Франция, Холандия и други, сред които St. Gallen University, EDHEC Business School, Duke University, IE Business School, Hult International Business School. По повод 15 годишнината на Advent Group, организатор на Access Masters, на събитието в София можете да спечелите безплатно посещение в бизнес училище по ваш избор, както и намаление за IELTS курс. Предварителната регистрация е задължителна, а участието – напълно безплатно.

Регистрирайте се за събитието на сайта на Access Masters.

Автор: Зорница Личева, Access Masters

Избрани Университети

Препоръчани Консултанти

Top