fbpx
Начало » Интервю » Стефан Томов: „Дейностите извън часовете са много важни, тъй като научават човека на ценни умения”

Стефан Томов: „Дейностите извън часовете са много важни, тъй като научават човека на ценни умения”

  • netpro
  • 22 дек. 2015
  •  Коментарите са изключени за Стефан Томов: „Дейностите извън часовете са много важни, тъй като научават човека на ценни умения”
Chess

Стефан Томов завършва политика и икономика през май тази година в Университета в Дънди. През всичките четири години от обучението си той е изключително в DUSA – студентската асоциация в унивеситета. Тази година след тежка предизборна кампания, той е избран за вице президент на асоциацията. Това значи, че ще прекара още година в Дънди, работейки за студентите и техните нужди. Позицията му директно влияе на политиката на университета в много отношения. Тя е и причината той да отложи магистърската степен за сега.

Защо реши да учиш политически науки?

От училище имам интерес към модерната история. Учителката ми в 11ти клас, госпожа Семкова, ме тласна към специалността, за което ще съм й благодарен за цял живот.

Какво те накара да избереш университета в Дънди?

Една от причините, по които избрах Дънди беше, че когато кандидатствах катедрата по политика имаше най-висок рейтинг в класацията NSS за студентско удовлетворение от всички останали политически катедри в цялата държава.

Какви модули се включваха в курса ти? Имаше ли право да избираш какво искаш да учиш?

Учих икономика и политика и имах доста голяма свобода в изборите на предмети, особено по политика. Предметите, които съм взимал, бяха тясно специализирани към дадени страни или организации: ЕС, Ирландия, Шотландия и т.н. 

Кои бяха най-трудни? А най-лесни?

Най-труден бих казал, че беше предмет по наблюдение в ерата на света след 11ти септември. Предметът беше много интересен и обхващаше информация за събитията около Сноудън например. Обаче имаше доста философия, която не ми е по сърце. Предпочитам повече да боравя с факти, от колкото със суха теория. Най-лесен ми беше предмета по политика на ЕС.

В какво се състоеше оценяването?

Есета, изпити и от време на време презентации. Доста рядко, с което не бях съгласен. Лично аз исках повече презентации.

Бил си представител на класа – в какво се състоеше роля ти?

Да, бил съм. Присъствах на срещи с преподаватели и споделях с тях проблемите на колегите ми. Много важен елемент от позицията беше комуникацията със състудентите преди и след тези срещи.

Какви бяха най-големите предизвикателства в това да си президент на българското общество?

Най-голямото предизвикателство пред мен беше справянето с тази задача, ученето и другите ми занимания. Трудно е да се жонглира между няколко ангажимента.

След избори в университета беше избран за Deputy President. Как стана това?

Кампанията по изборите беше много трудна и изтощителна. Спечелих с много малко. Нямаше да успея да го направя без всяка една малка помощ, която получих от приятелите ми.

Позицията ми има три основни занимания. Първо аз съм най-висшият вице президент, което ме прави автоматично отговорник по задачите на президента, когато той отсъства. Второ аз се занимавам с академични проблеми на студентите. Когато те искат да пишат жалба за оставането си в Университета, те могат да дойдат при мен и аз помагам с писането на писмото им към университета. В момента се занимавам почти изключително само с тази задача, тъй като оценките от поправките излезнаха наскоро. Трето, което е най-очевидно за студентите, аз организирам изборите за студентски съвет и изпълнителна власт на DUSA. Като продължение на това отговарям за представителността на студентите, т.е. помагам на президентите на отделните факултиети и представителите на класа, когато имат нужда от помощ.

Личните ми цели за годината са организиране на седмица със семинари, на които студентите ще бъдат обучавани на основни академични умения като писане на есета и цитиране, например. Работя по това с департамент от Университета, който ще води тези семинари, докато аз и колегите ми от DUSA ще промотираме събитието сред студентите. Другата ми цел е организиране на TEDx в Дънди, което досега не е правено. 

По време на целия си курс си участвал в много различни проекти. Това не ти ли пречи на ученето?  

Разбира се, че пречи малко или много. Обаче аз винаги съм поставял учението на първо място и съм гледал работата и извън класните дейности да не ми пречат. Не смятам че допълнителните занимания са оправдание за лоши оценки. Дейностите извън часовете са много важни, тъй като по трудния начин научават човека на ценни умения. Бих казал, че най-важното за мен нещо, което научих, беше с управлението на времето, когато съм се сблъсквал с много различни задачи.

Разкажи ни за Discover to Inspire. Разбрахме, че в проекта са участвали доста българи, а ти си бил заместник координатор на проекта.

Discover to Inspire е проект, който цели да обучи млади хора за определена голаблна цел и да ги мотивира да помогнат в нейното реализиране. Първата конфернция беше на тема Хилядолетните цели на ООН, а второто издание беше посветено на устойчивото развитие. И в двата проекта имаше силно българско присъствие, най-осезаемо в ръководните постове. Координатор на първото издание беше Анна Димитрова, а на второто Живко Желязков. Това което помогна за реализирането на конференциите беше не само усилието на хората, но и добрите близки отношения между организаторите.

Мислиш ли, че магистратура? Ако да – набелязал ли си си определени университети?

Да, за моята специялност е важен. Гледал съм за университети както във Великобритания, така и в континентална Европа. 

Какъв е големият план? Включва ли окончателно прибиране в България? : ) 

Един ден с удоволствие бих искал да се върна в България. Дали ще е след 2, 5, 10 или повече  години, не знам.

Какво пропуснах да те питам?

Аз съм зодия лъв и любимото ми ястие е свинско със зеле.

 

интервю на Юлия Кошаревска 

Избрани Университети

Препоръчани Консултанти

Top