
Нека припомним, че на хората са им необходими само няколко секунди, за да решат дали ви харесват, или не, а изследванията на психолозите показват, че е много трудно първоначалните впечатления да бъдат променени. По тази причина се говори толкова често за срещата с нови хора, предизвикваща тревоги за представянето, и се налага едни и същи базисни правила да се подчертават многократно.
Твърде много хора се заблуждават, че да си симпатичен, идва от вродените качества, които са присъщи само на малцина щастливци – изглеждащите добре, изключително социалните, невероятно талантливите. Лесно е да станете жертва на погрешното схващане. Всъщност, пише Travis Bradberry, имате контрол над това дали се харесвате на останалите и този контрол се изразява в емоционалната ви интелигентност.
В проучване, проведено в UCLA, задачата на участниците е била да подредят повече от 500 прилагателни на базата на това дали според тях са важни за положителното представяне на даден човек. Най-високо оценените качества се оказват честността, откритостта, възможността за разбиране на друг човек.
Тези прилагателни описват хора, които са с висока емоционална интелигентност. Изследване на TalentSmart показва, че хората, които притежават подобни качества, не просто се харесват повече, те се представят по-добре от останалите.
-
Практикувайте активно слушане
Да слушате активно означава да се концентрирате върху това, което казва другият, а не да планирате какво ще кажете след него. Задавайте проницателни въпроси, така ще покажете, че наистина обръщате внимание на разговора. Не сменяйте темата, не прекъсвайте, не натрапвайте непоискани съвети.
-
Оставете човека, с когото имате среща, да говори първи
Оставете го да води разговора, а вие можете да задавате подходящи въпроси, за да го продължите. Желанието за доминация няма да ви помогне да спечелите доверие. Доверието и топлината се създават, когато хората се чувстват разбрани, а за да се случи това, трябва да ги оставите да споделят повече.
-
Бъдете искрени
Искреността и честността са ключови, за да се харесвате на хората. Никой не обича фалша. Трудно е да харесвате някого, ако не знаете кой е всъщност и как се чувства.
Хората, печелещи симпатии, знаят кои са. Те са уверени и им е удобно в собствената им кожа. Това ги прави щастливи и по-интересни личности, отколкото са онези, които се държат така, както смятат, че биха се харесали.
-
Заложете на положителния език на тялото
Обръщайте внимание на жестовете, израженията и тона на гласа си. Говорете ентусиазирано, не кръстосвайте ръце, поддържайте зрителен контакт.
-
Запомнете имената на събеседниците си
Името е съществена част от идентичността. Уверете се, че използвате името на човека всеки път когато се видите. Изследванията показват, че хората приемат като признание обръщението към тях с име. Ако помните лица, но не и имена, не се тревожете да попитате втори път и се постарайте да запомните името.
-
Оставете телефона си настрана
Невъзможно е едновременно да градите доверие и да гледате телефона си. Нищо друго не отблъсква хората така, както писането или четенето на съобщение по средата на разговора. Отдайте се на общуването и насочете цялата си енергия в тази посока. Комуникацията ви ще бъде по-ефективна и по-приятна.
-
Предвидете време за неангажиращи разговори
Може да ви звучи банално, но е доказано, че когато започнете една среща с пет минути празни приказки, резултатите от нея са по-добри. Много хора не го разбират, но подобни неангажиращи разговори не са загуба на време.
-
Подгответе се за срещата
Хората обичат да знаете подробности за тях, и то подробности, които не са ви споделили. Не твърде лични и стряскащи неща, а детайли, които сте научили от фирмения сайт или LinkedIn профила им. Чудесна стратегия, която да следвате на интервю за работа. Да знаете повече за хората, фирмата, в която работят, или техните професионални предизвикателства показва компетентност, надеждност, инициативност и отговорност.
Източник: http://jobtiger.tv