fbpx
Начало » Любопитно » Най-добрите и най-лошите реклами на Супербоул 2024

Най-добрите и най-лошите реклами на Супербоул 2024

  • bobi
  • 13 февр. 2024
  •  Коментарите са изключени за Най-добрите и най-лошите реклами на Супербоул 2024

Супербоул мина с гръм и трясък. Както всички очакваха, събитието счупи рекорд по гледаемост и интерес, Тейлър Суифт беше на стадиона, а отборът на нейният приятел спечелиха. Типично по американски имаше голямо шоу, много звезди по трибуните, а на полувремето Ъшър зарадва публиката с интересно представление заедно с Алиша Кийс, Will I Am и други. Но това не е толкова интересно, защото огромна част от феновете освен за играта, бяха отишли да гледат и какво са им подготвили брандовете тази година под формата на видео реклама в почивките.

Имахме интересна година и от рекламна гледна точка. Имаше доста нови брандове, както и установени играчи, които пускат реклами на Супербоул всяка година. Имаше дори и един бранд, който пусна една реклама 3 пъти, но това ще видите малко по-надолу. Имахме над 60 бранда, които се включиха с реклама по време на събитието, като извадих списък с всички тях:

Google; CeraVe; Doritos; Verizon; Microsoft; Volkswagen; Dove; Mountain Dew; Hellmann’s; Etsy; Reese’s; Uber Eats; Booking.com; Poppи; Kawasaki; e.l.f; T-Mobile; Popeye’s; Youtube TV; Lindt; Oreo; Discover; Foundation to Combat Anti-Semitism; M&M’s; E-Trade; Kia; Paramount+; NFL; Pfizer; Michelob Ultra; Disney; State Farm; DoorDash; Dunkin’; Turbo Tax; T-Mobile; MGM; BMW; Bud Light; Coors Light; Pringles; Nerds; Astellas; Apartments.com; Starry; Budweiser; Pluto TV; Skechers; Toyota; Bass Pro Shops; Snap; Progressive; Drumstick; CrowdStrike; He Gets Us; Homes.com; FanDuel; Temu; Squarespace; American Values 2024

Както винаги всички брандове се опитаха да събудят емоция у хората, Microsoft направиха реклама, която да те мотивира да станеш повече от това, което си, като използваш техния изкуствен интелект. Snapchat направиха реклама, в която да се диверсифицират от останалите социални мрежи и да покажат, че са по-добрата алтернатива (не им се получи). Дори един от брандовете използваха лицето и уменията на сценариста Мартин Скорсезе, но за това отново малко по-надолу. И доста брандове, разбира се, заложиха на хумора, чрез който да бъдат запомнени. Нещо, което ми направи впечатление, спрямо минали години обаче е това, че наистина голям % от рекламите залагаха на известни личности, като някой брандове имат по 3-4 в рекламите си като Dunkin’. Та, някой брандове определено се бяха “изръсили” тази година каст на рекламите си.

Преди да премина към самите реклами, тяхната оценка и кратък анализ (не на всички 60 реклами, слава богу), искам да обърна малко внимание на спецификата на рекламите на Супербоул. Те се характеризират с няколко специфични особености:

  1. Think BIG – това е основното мото на американците, затова те следват тази логика и в правенето на реклами. Огромна част от рекламите, които се правят за Супербоул са по-скоро мини филми, отколкото обикновени реклама.
  2. Правейки реклами за Супербоул ти трябва да се съобразиш с времевите слотове по 30 сек. Това е минимума, има брандове, които взимат 2 по 30 сек. и правят едноминутна реклама.
  3. Криейтивите на рекламите са регионални. Таргетът са американците, посланието е само за тях. Затова често хуморът или цялостната идея зад рекламата са тясно свързани с техните разбирания или чувство за хумор. Това означава, че ние европейците може да не разберем напълно някоя реклама.

И да си дойдем на думата. Подбрах 4 от най-добрите реклами, поне по мое мнение. Като ми е трудно да определя победител, предвид факта, че това е субективно мнение, а и една реклама се оценява главно по това не колко я харесвам аз или вие, а колко продава. Това може да кажем след време. Ето и моите топ 4:

  1. REESE’S Cups Big Game Commercial 2024 | Yes!

Reese е познат бранд и тук, понеже се намират тук таме техните вкусни сладки с фъстъчено масло. Този бранд е много популярен в Америка и хората там са свикнали да го хапват често и най-важното – обичат го такъв, какъвто е. Рекламата използва интересен похват, в който показва реакцията на истинските фенове на бранда, които се разочароват, когато чуят, че ще има някаква промяна в продукта и може да се наруши това, което харесват. След това виждаме как говорителят продължава да дава информация и те се успокояват. Реално много смислена и въздействаща реклама, която предава ясно послание на аудиторията – пускане нов продукт, но старият си остава непроменен.

  1. Can’t B Broken | Verizon

Великолепна реклама с Бионсе, която се опитва да счупи не интернет, а мрежата на Verizon. По множество забавни начини тя се опитва да го направи, но не успява. Накрая най-доброто нещо в рекламата е, че тя казва – добре, не може да бъде счупено, затова е време да пусна албума си. Което показва, че това е още по-голямо от опитите й. Така колаборацията между брандът Verizon и брандът Бионсе отидоха на следващо ниво, в което направиха така, че всички верни фенове на певицата да изгледат няколко пъти клипа и това да обиколи планетата няколко пъти.

  1. Dunkin’ ‘The DunKings’ ft Ben Affleck, Matt Damon, Tom Brady, Jack Harlow, Jennifer Lopez, & Fat Joe

Великолепна работа на Dunkin’, в която има не 1, не 2, не 3, а цели 6 известни личности. Самата история е много забавна, защото показва как Бен Афлек се “дразни”, че съпругата му Дженифър Лопес има едновременно добра кариера като певица, но и като актриса. Затова той иска да й покаже, че и той става за певец, като заедно с това си е направил група “Dunking”, което е готина заигравка с бранда, който се рекламира. Цялата група са облечени в брандирани с цветовете на марката дрехи, а виждаме и, че всички в клипа пият от техните напитки. В клипа има страхотен хумор и определено може да се определи като една от най-добрите реклами тази година. А накрая завършваме и със слогана “America runs on Dunkin’”, което е силен слоган, който показва, че когато си работещ човек има нужда от бранда на дневна база.

  1. Dina & Mita – Doritos

 Doritos винаги надскачат себе си, като всяка година правят фурор с рекламите си. Доста често залагат на хумор, като тази година залагат на нов продукт, който е от люта серия, а колко по-добре да комуникираш това от лютивия темперамент на мексикански, които се казва Дина и Мита, което прави взривоопасна комбинация. Двете дами правят невъзможното, за да се докопат до последната опаковка чипс, който някакъв младеж и им взима под носа. Това е реклама, която определено се помни, а също така буди и интерес у продукта.


И за “десерт” искам да споделя и горчилката от тазгодишните реклами. Няма как да няма издънки, но като се замисля е доста гадно да изсипеш няколко торби с пари, а накрая да няма желания ефект. Ето две от десетките реклами, които не се вписаха в най-добрите тази година.

  1. Temu’s Big Game Ad Encore TV Commercial 2024

 Това е опит на Temu (новият Али Баба и Алиекспрес) да стъпи на американския пазар, като комуникират как може да си вземеш неща за цялата къща за 9.99, като това променя целия ти живот. Виждаме анимирана реклама с песничка за бранда, като няма как да си кривя душата – рекламата е доста слаба, не въздейств достатъчно и не е направена специално за американския пазар. Това си личи и хората го усетиха. Големият автогол е, че бранда е платил 21 милиона долара за излъчването на тази реклама 3 пъти. Дори и с този епизен провал, те по-скоро биха се наложили на пазара, понеже са евтини.

  1. Hello Down There (Extended) – Directed by Martin Scorsese | Big Game Commercial 2024 | Squarespace

Една красиво заснета реклама, като филм. Разбира се това е заради участието на Мартин Скорсезе, който участва в рекламата и я е режисирал. Рекламата е чудесна като парче реклама, но като позициониране и релевантно спрямо бранда не е това, което си търси. Много рекламисти вече оплюха рекламата и поне в моите очи това наистина е добре свършена работа, но рекламата няма да изпълни своите цели. В 90% от рекламата не присъства бранда и неговата услуга, което е ключово.

Е, това беше рекламния преглед на Супербоул 2024. Ще ми е интересно брандовете да споделят след месец-два резултатите от кампаниите си, за да видим реално инвестицията дали си е заслужавала.

Еко вие имате други фаворити за реклами, ще се радвам да ги споделите в коментар.

Избрани Университети

Препоръчани Консултанти

Top