Начало » Интервю » Доб: Ивент мениджмънт – напрегната професия с много безсънни нощи

Доб: Ивент мениджмънт – напрегната професия с много безсънни нощи

  • bobi
  • 19 ян. 2018
  •  Коментарите са изключени за Доб: Ивент мениджмънт – напрегната професия с много безсънни нощи

Представи се с няколко думи.

Здравейте, казвам се Добромир, но всички ме познават като Малкия Доб или Lil Dob. В момента съм главен редактор, репортер, оператор и видео монтажист на най-големия сайт за Хип Хоп в България www.359hiphop.com, 359TV, а също съм и директор видео продукция на модната телевизия Code Fashion TV. Също така съм Freelance PR Manager, Booking agent и представител на редица световни имена като: Rick Ross, 50 Cent & G-Unit, TYGA, Busta Rhymes, Lil Jon, Nas, Gucci Mane,T Pain, Future, Lil Wayne, YG, Migos,  Sean Paul, Onyx, DMX, Xzibit и много други артисти от различни стилове.

Какво те насочи към ивент мениджмънта? Как стигна дотук?

Така се получи. Работих като видео оператор в рекламна агенция, отговорна за събитията на 20-30 алкохолни марки. Занимавахме се с организирането от промоции, DJ партита до концерти и фестивали. И от „само“ оператор помагах за събитията, докато след време не излязох и като Freelance Event Manager. Малко след това започнах да менажирам и артисти. 2 години бях мениджър на Мишо Шамара и др. В последствие започнах да се занимавам и с Booking на чужди артисти. От 2009 досега съм бил пряко замесен или съм помагал за концертите на DMX, Xzibit, Ja Rule, Rick Ross, TYGA, YG, G-Unit, а наскоро правихме и 2 концерта на легендите ONYX в София.

Завършил си Журналистика, а в момента си редактор, ПР и ивент мениджър. Образованието помогна ли ти да се реализираш в тази сфера?

Журналистиката ме вкара в тези среди. От това да отразявам събития започнах да се интересувам и от обратната страна, а именно организацията им. В последствие след придобиването на най-големия хип-хоп сайт в България 359hiphop.com от сайт премина и в телевизия и от там дойдоха и ежегодните 359 Хип Хоп Награди, които правим заедно с екипа на 359 и Мария Бонева. От Медия за хип хоп преминахме в едни от основните промоутъри и организатори на Хип Хоп събития.

Организирал си участията на световни звезди в България – Rick Ross, Tyga, DMX и още много други. Какви са предизвикателствата да работиш с известни личности от такъв мащаб?

С всеки артист се работи индивидуално. Подходът към всеки е различен. Най-трудно съм работил с TYGA, големи капризи и изисквания, а накрая излезе с 3 часа закъснение на сцената въпреки че бе в клуба навреме. С Rick Ross беше също предизвикателство. След двумесечни преговори, той не успя да кацне в деня на концерта си, а на следващия. Всичко по вина на самолетната компания, чиито самолет закъсня от Ню Йорк с 4 часа. Концертът се състоя на следващия ден, понеже правихме тридневен фестивал в Пловдив, но отнесохме доста хейт от фенове дошли за първата вечер.

Освен концерти на музикални изпълнители си организатор на партита, фестивали и модни събития. Кой тип събития обичаш да организираш най-много?

Участвал съм в организацията на редица модни конкурси „Best Model Of The World“, „Lady Universe“, както и в петте издания на Sofia Fashion Week. Организирали сме корпоративни събития, спортни събития, премиери на филми, книги, но мен винаги са ме „кефили“ музикалните събития.

Разкажи ни някоя забавна случка от „зад кулисите”?

Те са адски много, някои не са за пред медии! Sticky Fingaz от ONYX в една вечер беше пребил 4 човека, 2 свои фенове, които го издразниха и 2 от охраните. Jeremih бе „прибрал“ 10 мацки в хотелската си стая след концерта и имахме проблеми.

Може и да не знаете, но Xzibit е почетен нападател на футболен отбор ЛИТЕКС и му изработихме и подарихме фанелка №9 с неговото име. Gangsta раперите от G-Unit, групата на 50 Cent пък бяха толкова впечатлени от стария Несебър и буквално не искаха да си тръгват от нашето море за още близо седмица.

Хората обикновено виждат само забавната част от работата на ивент мениджърите. Кое е най-трудното в тази професия?

Всъщност това е доста напрегната професия с много безсънни нощи. Ивент мениджмънтът си е екипна работа и зависиш изцяло от екипи озвучители, осветители, охрана, артисти и всякакви подизпълнители. Ако едно от звената изтървеш от контрол, това може да ти коства събитието. Няма „Най-трудно“, всичко може да изглежда привидно лесно и всичко да върви по план и гладко. Oрганизираш сватба в голям хотел, казваш си „Ей тоя ивент колко леко мина“ и в края да се окаже, че сватбената торта всъщност се оказва с 30см по широка от вратата на ритаулната зала! Подизпълнителят решил на своя глава да прави по-голяма от поръчаното торта, която не минава през вратата! Та, може би най-трудното в тази професия е да „предвиждаш“ какво може да се обърка и да си в готовност да намериш решение на проблемите дори преди да са се случили.

Работата ти не се изчерпва само със събитията – редактор си на няколко от най-големите български медии за мода и хип-хоп музика. Как успяваш да съчетаваш всичко?

Аз основно в момента се занимавам с видео. Оператор, монтажист и режисьор съм на две медии, освен репортерството и редакторската работа. Ивентите са по рядко, по 2-3 на месец, като в момента събитията са ми отдушник и почивка от работата по медиите. Ето в момента ми трябваха 48 часа да вляза в ритъм в телевизията след като прекарах 72 ненормални часа с рапърите от ONYX и вече нямам търпение да идват новите ми събития с мини турнето на Leeroy Thornhill, който пристига за 3 DJ Prodigy партита в София, Банско и Варна.

Много млади хора искат да се занимават с организиране на събития. Какво би ги посъветвал?

Бих ги посъветвал да влязат възможно най-скоро на „дълбокото“. Тази професия не се учи, а трябва да се поставиш в реална организационна ситуация и всеки да прецени за себе си дали се вижда изобщо в тази професия. Младите трябва да знаят, че не всичко в тази работа е Fun & Games, срещи с популярни личности и артисти. Ако не си добър в решаването на проблеми, вземането на решения и работата в екип, то по-скоро търси друга професия. Успех на всички!

Интервю на Милена Узунова

Избрани Университети

Препоръчани Консултанти

Top