Днешните ученици имат проблем, който не е написан на дъската. Те са така свикнали с постоянните стимули от приложения за смартфони и платформи за стрийминг, че не могат да се концентрират в клас. Поколенията Z (възраст 10-24 години) и Алфа (0-9 години) са родени в свят, в който алгоритмите ги впримчват с кликане, превъртане и плъзгане с яростно темпо. Сега учителите имат проблем: как да приспособят традиционната учебна програма към ученици, отглеждани с технологии и има ли цена компромисът с традиционното образование?
Ранното развитие на мозъка е сложна тема, но през последните няколко години изследователите от целия свят изразяват безпокойство относно въздействието на смартфоните и мултифункционалността на медиите върху концентрацията. „Ние фундаментално променяме начина, по който децата мислят и как се развиват техните мозъци“, казва Д-р Джим Тейлър. „Вниманието на тинейджъра днес се задържа за около 28 секунди“, казва Лаура Шад, която преподава на седмокласници (12-14 години) във Филаделфия, Пенсилвания.
Ефектът на разсейването е най-ясен в традиционните училищни задачи като четене например. Прехвърлянето на текст в смарт устройство не помага, казва Шад като посочва, че проблемът е по-дълбок от предпочитанията за екран пред хартия.
Д-р Тейлър обяснява, че вниманието не е единствено ценност само по себе си, а функционира като врата към по-високи форми на учене – особено в паметта – което от своя страна води до по-дълбоко разбиране. „Без способността да задържат внимание над нещо, децата няма да могат да обработват информация. Те няма да могат да я обединят в памет, което означава, че няма да могат да интерпретират, анализират, синтезират, критикуват и да вземат някакво решение относно информацията“, казва той.
Източник: https://www.manager.bg/