Казвам се Миглена Петрова и съм трета година студентка International Marketing във Fontys International Business School в град Венло, Холандия.
Какво е различното при мен
Аз съм на 39 години, семейна, с две деца, и съм най-възрастният студент във Fontys. Бях на 37, когато реших да уча International Marketing.
Направих много проучвания, посетих държави като Дания, Швеция, Норвегия и Кипър и моят краен избор все пак се оказа Fontys, Венло. Защо? Защото във Fontys Venlo имаме възможност да ръководим собствена компания и мога да живея в Германия, (където стандартът на живот е малко по-нисък от този в Холандия) тъй като Венло се намира точно на германската граница.
Преподаватели от цял свят с опит в бизнеса
Тъй като Fontys Venlo е училище за бизнес, много от преподавателите са или настоящи бизнесмени, или са работили за големи компании като Мicrosoft, Bosch, Coca-Cola, Bulaggi, Shell, Philips. Интересното е, че всички те говорят повече от три езика и водят лекции задалжително на английски и немски език. Hапример учителят ми по Marketing и Social Communication Skills Сумит Сейн, който е индиец, е работил 10 години за Мicrosoft; учителят ми по статистика Пол Слатс е холандец и води своите занятия на английски, холандски и немски език. Също така има много млади преподаватели на възраст от 24 до 28 години, защитили доцентска степен като Надя Кардиналс – Accounting и International Business Costs, Том Сунченс – International Management и, разбира се, българското присъствие Александър Бетов – Organization of Businesses.
Практика – стажове, проекти, студентска компания
За мен, като студент, е от голямо значение, че работим в групи. По този начин ние получаваме не само отлична академична подготовка, но и добър опит как да устояваме своите идеи, как да се справяме с проблеми, възникнали в процес на работа, как да си разпределяме задачите, да спазваме срокове и още куп предизвикателства, които реалният бизнес предлага. Например през първата година на моето обучение, аз участвах в два проекта с моята международна студентска група, която нарекохме с благозвучното име „JENI“. Първият проект беше създаването и написването на бизнес план, който в последствие представихме пред потенциален инвеститор. За нас като тим това беше първата ни спечелена битка, след като инвеститорът каза „да“ на нашия план. Оттук нататък разбрахме, че заедно можем, и с лекота минахме проекти като Communications и Organization.
Но най-интересното предстоеше през втората година и това бе създаването на студентска компания със свой уникален продукт, представен на немския и холандския пазар. Какво представлява тази студентска компания? Това е акционерно дружество, което се регистрира в холандския търговски регистър и реално работи. Състои се от 13 студенти от различни държави като официалният език помежду им е английският, съветвани и насочвани от преподавател и представител на бизнеса. И така в рамките на девет месеца ние ръководим собствена компания. Имаме привилегията да разработваме продукт, който да позиционираме на пазара, и прилагайки нужната маркетингова стратегия, да превърнем компанията в успешна такава – с добър продукт и печалба.
…И ето ни вече на прага на третата година. Какво предстои? Предстои задължителният стаж за всеки студент, където на практика да приложи наученото през годините. Възможности много, дестинации също. Аз лично съм се спряла на L’Oreal, тъй като говоря френски и мисля, че мога да им бъда полезна като представителка от Източна Европа.
Какво правите през свободното си време?
Избирайки да учите във Fontys, Венло, вие вече сте в центъра на Европа, откъдето всеки един модерен град и всяка столица са ви на една ръка разстояние. И благодарение на студентската ви карта ползвате намаление при пътуване с влакове и автобуси, при посещения на концерти и спортни мероприятия. Пътувайте! Това ще бъде другото ви висше образование!