fbpx
Начало » България » 11,5% от детските градини са провеждали занимания от дистанция без проблеми

11,5% от детските градини са провеждали занимания от дистанция без проблеми

  • bobi
  • 19 юли 2021
  •  Коментарите са изключени за 11,5% от детските градини са провеждали занимания от дистанция без проблеми

Значителен брой деца в предучилищна възраст са останали необхванати от образователната система по време на затварянето на детските градини заради пандемията. Това установява анализът на обучението от разстояние в електронна среда, подготвян от Министерството на образованието и науката (МОН).

Проучване сред директорите и учителите в детските заведения показва, че те са положили усилия да продължат да работят с децата по време на карантината, като са разчитали на подкрепа от родителите. Едва 11,5% от анкетираните обаче не са срещнали затруднения при заниманията от дистанция. Само в 16% от детските градини в дейностите от разстояние са се включили над 75% от децата. Петнадесет процента не са получили никаква помощ от родителите, а други 20% са срещали частични трудности.

В анкетата на МОН се включиха 5047 учители и 1141 директори от общо 1823 детски градини. Две трети от отговорилите са от градове.

На въпроса какво би ги подготвило по-добре за следваща година, при която се налага работа от дистанция, 46% от учителите отговарят, че имат нужда от допълнителна квалификация за организиране на обучение от разстояние в електронна среда, 34% – от осигуряване на технически средства/свързаност за родителите, 27% – от допълнителна квалификация за работа с родители, 26% – от осигуряване на избор от електронни ресурси. На фона на тези дефинирани потребности прави впечатление, че висок процент от учителите и директорите в детските градини не са преминавали обучения и не са получили подкрепа през изминалата година.

Сериозно пострадали от затварянето по време на пандемията са и децата и учениците със специални образователни потребности (СОП). Между 20 и 32% от центровете за подкрепа на процеса на приобщаващо образование (РЦПППО) и от регионалните управления на образованието (РУО) не са провеждали почти никакви групови дистанционни обучения с децата със СОП в детските градини.

Избрани Университети

Препоръчани Консултанти

Top