fbpx
Начало » България » Учебната година продължава с максимално присъствено обучение

Учебната година продължава с максимално присъствено обучение

  • bobi
  • 21 сеп. 2021
  •  Коментарите са изключени за Учебната година продължава с максимално присъствено обучение
44 000 таблета

За първи път приемаме карта на висшето образование в България. Тя дава информация за състоянието на висшето образование в страната. Извършихме промяна в Закона за висшето образование с два акцента. Позволихме съвместното обучение от различни ВУЗ-ове, както и въведохме нови възможности в работата на докторантите. Това заяви служебният министър проф. Николай Денков по време на отчет на свършеното от него в МОН.

„Сигурен съм, че предложените от нас нововъведения ще минат с приоритети“, изрази надежда министърът. Той съобщи, че формулирана е методика за подбор на изследователски университети, като 7 университети вече са получили такъв статут. Те ще бъдат подпомогнати с над 1,8 млрд. лева.

Проф. Денков обяви, че учебната годна продължава с максимално присъствено обучение и контрол над епидемичната обстановка: „Знаете, че ситуацията е сложна. Имаме плавно нарастване на случаите, но трябва да внимаваме да няма рязко покачване“.

Той припомни, че целта е да се затварят само индивидуални паралелки, а не да се преустановява напълно присъственото обучение. Като приоритет за следващия си мандат обяви подготовка на документи, свързани с кандидатстване по европейски програми: „За да се използват тези средства, има необходимост да се приготвят хиляди страници документи“.

През изминалия период МОН изготви подробен анализ на ефекта от обучението от разстояние в електронна среда и подготви всичко необходимо, за да осигури максимално продължителни присъствени и безопасни за здравето занятия. Насоките за работа на образователната система в епидемична обстановка са ясно разписани и вече се спазват. „Интегрирането на информационните системи на МОН и Министерството на здравеопазването осигурява всекидневен достъп до актуални анонимни данни за броя карантинирани учители и ученици, което позволява да се взимат гъвкави решения за присъствено или онлайн обучение на ниво училище и детска градина. Статистическата информация за броя ваксинирани и преболедували преподаватели и ученици пък дава възможност за по-дългосрочна оценка на риска от разпространение на заразата в образователните институции“, обясни министър Денков.

В следващите няколко месеца трябва да започне подготовка за изпълнението на новите европейски програми и проекти за образование и наука. Само в Националния план за възстановяване и устойчивост и в програма „Образование“ са предвидени общо повече от 3,3 млрд. лв. за двете сфери. За да бъдат използвани тези пари ефективно, има много предварителна работа – разработване на насоки за кандидатстване, документи, оценителни процедури и т.н. Необходима е също разяснителна кампания сред потенциалните бенефициенти – средните и висшите училища, научните организации. „Това ще изисква месеци работа. Ние ще я започнем, а следващото редовно правителство ще я завърши най-вероятно през пролетта на следващата година“, каза министърът.

Друг приоритет в работата на МОН ще бъде подготовка за бюджета на следващата година. Проф. Денков представи и заместник-министрите. Те са Мария Гайдарова, Генка Петрова, проф. Хаджииванов и Валя Стойнева.

Той съобщи, че към момента карантинираните учители са 0,71. Най-много карантинирани ученици има във Велико Търново и Шумен.

„Как ще се развият процесите зависи от две неща: как се спазват мерките в училище и как се спазват мерките извън училище. Ако не се спазват мерките, ще бъдат затваряни училища“, обясни министърът.

Той информира, че около 32% са ваксинираните учители, а от учениците – малко над 2% Според него тестването в училище не би решил проблема със заболеваемостта в училищата.

Избрани Университети

Препоръчани Консултанти

Top