fbpx
Начало » България » Обучението в електронна среда води до редица дефицити

Обучението в електронна среда води до редица дефицити

  • bobi
  • 21 ян. 2021
  •  Коментарите са изключени за Обучението в електронна среда води до редица дефицити

Посетил съм няколко училища от началото на годината във връзка с подписването на колективни трудови договори. Имаме създадена организация от началото на миналата година. Подписал съм споразумение за увеличаване на възнаграждението в детските градини. Възнагражденията ще бъдат увеличени. Училищните бюджети приключиха благоприятно миналата година, бяха спестени средства. 2020 г. беше добра в бюджетно отношение. Това заяви министърът на образованието и науката Красимир Вълчев по време на изслушване в парламентарната комисия по образовани, предаде репортер на Novini.bg.

По думите му въпреки допълнителните разходи училищата са спестили средства, което позволява да се увеличат заплатите на учителите.

Професионалните знания и умения се натрупват. Най-добрата методология, която може да оцени това е анализът на контролната група. Миналата година възложихме изготвянето н а задълбочени проучвания на обучения в електронна среда. На базата на външното оценяване не можем да кажем какви са резултатите от обучението на електронна среда. Най-добре може да го направи всеки учител. Много ми се иска да надградим електронните платформи с модули на оценка на знанията и уменията на учениците, което ще позволи едно по-често тестване на учениците, оценка на дефицитите им, индивудуалното наблюдение и т.н. По-важното е в момента да създадем тази инфраструктура, изреди Красимир Вълчев.

Обучението в електронна среда води до дефицити, призна министърът на образованието. При липсата на добро обучение, както и при децата със специални образователни потребности, или ангажиране на родителите е фактор за недостатъчна ефективност на подобно образование. Тази година трябва да разнообразим методологията. Анализът ще се направи в края на учебната година, съобщи той.

Въпреки това на този етап нямаме друга алтернатива, стана ясно от думите на просветният министър.

„Профилите на учениците в системата за електронното обучение са и нещо като порт фолио на всеки ученик. По този начин може да се проследи индивидуалното обучение на всяко дете“, обясни министър Вълчев.

Министърът обърна внимание, че има недостиг на преподаватели във висшето образование. Освен това има нужда от подобряване на дигиталното умение на преподавателите.

Избрани Университети

Препоръчани Консултанти

Top