fbpx
Начало » България » Катастрофа на матурите: Как да имаме по-ефективно образование?

Катастрофа на матурите: Как да имаме по-ефективно образование?

  • bobi
  • 09 юли 2019
  •  Коментарите са изключени за Катастрофа на матурите: Как да имаме по-ефективно образование?

Тревожно ниски са резултатите по математика от националното външно оценяване след 7 клас.

Средният брой събрани точки е над 33 при максимални 100, което на практика ги приравнява с оценката “среден 3”. При дванайсетокласниците пък има все повече двойки за сметка на шестиците.

Най-малките се справят по-трудно с казуси, на които могат да попаднат дори в живота, а на големите им липсва въображение, за да съставят авторски текст.

Появиха се нови предложенията като без матура по математика за по-малките и задължителна такава за по-големите. Какви промени са нужни, за да е ефективна образователната ни система?

Директорите на столични училища Асен Александров и Диян Стаматов коментират темата в студиото на “България сутрин”.

“Като ще измерваме компетентностите в седми клас, трябва да измерваме възможно най-различните видове – математическа, четивна и природо-научна грамотност”, смята директорът Асен Александров.

Според него матурите след 7 клас не трябва да бъдат вход към друго училище, защото това стресира учениците.

Според директора Диян Стаматов няма защо изпитите да се теоретизират толкова много.

“Трябва да се направи чисто нов вариант на изпити. Тези, които предлагаме, са от много години. Те са на хартия, черно-бели, неактрактивни са за учениците. Най-важно по отношение на съдържанието е промяната към практични въпроси, които имат смисъл в живота и да се отблъснем от теорията, която е в основата на всеки изпит”, коментира Стаматов пред Bulgaria ON AIR.

По думите му за четвърта поредна година виждаме резултати, които са катастрофални и не се правят важни крачки за промяна. Той смята, че когато се видят такива последици – една шестица в цялата страна и много средни оценки, означава, че съответното ниво трябва да се промени.

“От учителите, от учебниците и от МОН се изисква да променят учебната програма и учебното съдържание да бъде олекотено откъм брой единици за сметка на практически казуси. От учителите се изисква да преподават тези практически казуси и да упражняват, а от учениците да бъдат по-старателни и да мислят повече”, допълни Александров.

Източник: bgonair.bg

Избрани Университети

Препоръчани Консултанти

Top