fbpx
Начало » България » Дилър на „Шевролет” избра да бъде учител по математика в Столипиново

Дилър на „Шевролет” избра да бъде учител по математика в Столипиново

  • bobi
  • 02 окт. 2018
  •  Коментарите са изключени за Дилър на „Шевролет” избра да бъде учител по математика в Столипиново

След  дълги години като банков мениджър, търговски директор и дилър на нови автомобили с марка „Шевролет”, Роси Златева прави рязък завой в кариерата си и става учител по математика. И то не къде да е, а в ОУ „Пенчо Славейков”, където сто процента от учениците са от малцинствата. Амбициозната дама попада в центъра на квартал „Столипиново” преди три години като мотивиращ учител на фондация „Заедно в час”, а това лято приема офертата да остане да работи за постоянно. Завършила е „Икономика и организация на търговията” в УНСС и никога досега не е работила в класна стая. Докато не решава да приеме предизвикателството и да мине обучение по програма „Преподавай като лидер”.

„Приемам класната стая като екип, който ръководя и той трябва да бъде успешен. Чух реклама по радиото, преминах селекцията и обученията и станах част от програмата. Работата така ме увлече, че реших да приема предложението на директора Екатерина Делинова и да остана за постоянно”, разказа Златева. Софиянката сменя и местожителството си и за момента се е установила в града под тепетата. По-голямата част от деня прекарва в училището в гетото. От тази година вече е класен ръководител, затова я намираме да попълва бележниците на децата. За разлика от другите училища, в които родители го правят, в нейния случай става дума за неграмотни в болшинството си семейства, така че Златева старателно лепи снимките и пише имената на предметите и учителите в съответните графи.

„Знам, че няма желаещи да бъдат учители в подобни училища, затова избрах да остана тук. А и получавам невероятна подкрепа от ръководството и екипа. Използвам всичките си знания и досегашен опит, за да науча децата не само на математика, а и как да се справят в живота”, категорична е бившата мениджърка. Която учениците непрекъснато спират по коридорите, за да прегръщат.

Казва, че е успяла да превърне предмета си в любим за класовете, на които преподава – пети и седми. Залага на игровия подход. За дробите, например, използвала части от лего и ги карала са събират една втора, една четвърт и т.н. В употреба влязъл и шоколадът, който децата разделяли на една дванадесета част, за да разберат задачата. От миналата година в кабинета на Роси Златева има и интерактивна дъска, която й позволява да обяснява по-лесно геометричните фигури. Децата могат да видят 3D куб и да решават математически кръстословици. Когато дошъл ред на урока за намиране лице на правоъгълник, тя накарала учениците да измерят класната стая и да пресметнат колко боя е необходима за ремонт. Оказало се, че са нужни 250 лева, които математичката дарила от заплатата си и дори избрала цветовете по фън шуй. Заложила на светлозелено, тъмнозелено и синьо. А колегата й по изобразително изкуство нарисувал на стената цилиндър, сфера, конус и призма.

За да поддържа нивото през ваканцията, Златева организирала Лятна академия, в която децата се включили по желание. Докато правят играчки от картон с обемни фигури, преговорили изученото в пети клас. Така опреснили знанията, че тялото на вещицата всъщност е цилиндър, а шапката й представлява кръг. Влакчето и къщичката измайсторили от кубче и паралелепипед. За всяка фигура Златева съчинила и стихче, което децата научили наизуст за празника в края на академията. За новата учебна година е замислила допълнително обучение по математика, но тъй като се опасява, че малцина ще дойдат по желание, го е комбинирала с тренировки по футбол за момчетата и по танци за момичетата. Най-старателните в края на месеца печелят посещение в музей или пък кино.

Христина Танева,  която е класен на четвъртокласници, също е кадър на „Заедно в час”, но приема офертата да остане от тази учебна година за постоянно. Завършила е философия в Пловдивския университет и планувала да стане учител. Случайно попада на обявата на фондацията, кандидатства, преминава етапите на подбор, обучение и приема първото училище, което й предлагат – „Пенчо Славейков”. Не крие, че първата година било доста трудно. Половината клас не говорел български, затова не можел да изпълни нейните указания. Наложило да се ползва като преводачи децата, които я разбират. Постепенно започнали да правят речник, в който да обясняват с нагледни материали всяка дума. За една година натрупали речников запас и децата постепенно се отпуснали да говорят на български. В трети клас  продължили да вадят непознатите думи от всеки урок и в началото на 4 клас Танева е щастлива, че няма дете, което да не говори на български. Убедена е, че ще се справят и на националното външно оценяване, за което ще ги готви през настоящата година.

„Едно от най-големите предизвикателства е да се научат да определят род и число. За това отделихме най-много време. Имат голям прогрес по отношение на математиката”, разказва началният учител. „Уча в Пловдив” гостува в час по математика, когато децата преговаряха числата до 1000. Асан безпогрешно определи, че 110 е по-малко от 187, а Ахмед сложи постави вярно знак за по-голямо между 389 и 321.

След като получила „зелена светлина” да използва иновативни методи на работа, Танева въвела игра за супергерои. На една от стените в класната стая са изрисувани Железният човек, Батман, Супермен и Уондър уоман.

„Играта за събиране на суперсили тече през цялата година и тя е обвързана с поведение и знания. Използвам супергероите като ролеви модел. Децата имат табла и определени задачи, които трябва да извършат, за да съберат дадена суперсила. Някои по-бързо успяват, други – по-бавно, но това страшно много ги стимулира. Миналата година, когато въведох играта , ангажираността на учениците скочи на 90 процента”, доволна е  Христина Танева.

Третият кадър на „Заедно в час”, избрал да подпише договор с училището, е Даниела Донева. Тя ръководи второкласници. Влизаме в час по български език, в който цари абсолютна тишина и децата преписват посочения от госпожата текст. Чиновете са подредени така, че учениците да са с лице един срещу друг, а на една от стените са нарисувани героите от приказката „Под гъбата”.

„Помнят правилата от миналата година – уважаваме се, всички сме приятели, идваме навреме за час, пазим стаята чиста, изслушваме се. Наясно са кога получават зелена, жълта или червена точка и са по-дейни. Ако съберат пет плюсчета в края на седмицата от домашна, получават една зелена точка. 20 зелени точки ги правят калинка, 40 – зайче, като всички се стремят да бъдат лисички в края на годината. Тълкуваме образа на лисицата като олицетворение на борбеност и умение да се справи с всяка ситуация.  На Лятната академия децата ми споделиха, че искат да са учители. Затова този, който стане лисица, получава правото да бъдат помощник на учителя за една седмица”, обяснява идеята си Даниела Донева.

Амбицията на второкласниците е имената им да се окажат на таблото с лидерски роли, което автоматично ги превръща в отговорници за отсъствия или домашни. Целта на началния учител е да ги направи по-самостоятелни и да ги натовари с повече отговорности.

„Когато виждаш как едно дете израства, ти си страшно удовлетворен. Тук се запалих по професията, затова реших да остана”, казва Даниела, която е от Димитровград и е завършила „Книгоиздаване” във Великотърновския университет.

Хулия Стоянова за трета година ще работи по програмата на „Заедно в час“ и ръководи иновативния 3 д клас. Тя пък е от Кърджали и е завършила „Английска филология”. След  две години като възпитател, сега вече им е класен ръководител. Иновацията се състои в часовете по български и околен свят. Стоянова онагледява понятия от литературата, български език и околен свят. Използва естествени материали, заедно с децата изработва плакати с трудни за тях думи и ги излагат в еко къта в класната стая, за да ги запомнят по-лесно. Съставили са и картинен речник. И в 3 д има правила, така че всеки вдига ръка, ако иска помощ от учителя или иска да каже нещо.

„Оставам тук, защото вярвам, че мога да помогна и да ги науча. Тези деца имат нужда от любов. Важно е да усетят, че някой мисли и тогава се стараят да дадат най-доброто от себе си. Когато разберат, че могат, сами се втурват да показват наученото”, убедена е Хулия Стоянова.

Източник: http://u4avplovdiv.com

Избрани Университети

Препоръчани Консултанти

Top