Начало » България » Уменията, от които се нуждаят компаниите през 2019

Уменията, от които се нуждаят компаниите през 2019

  • bobi
  • 29 ян. 2019
  •  Коментарите са изключени за Уменията, от които се нуждаят компаниите през 2019

Оказва се, че професионалистите са силно заинтересовани от изучаването на нови умения. И обученията вече стават тенденция да нарастват, защото хората все повече се фокусират върху изграждането на нови умения.

Но ето ви едно предизвикателство – в света има поне 50 000 професионални умения, според данни на LinkedIn. 50 000!

Ако мислите като нас, вероятно ще имате време да научите някое и друго умение този месец. Това повдига въпроса – кое от всички тези 50 000 умения трябва да започнете да учите, за да ви помогне през цялата година?

За да разберем и ние, използвахме данни от LinkedIn, за да проверим уменията, от които компаниите се нуждаят най-много през 2019-та година. Това са уменията, които шефът и шефът на шефът ви намират за най-ценни.

Затова, нека това бъде вашето ръководство за умения, които ще се ценят много през 2019-та!

„Меките умения“, от които компаниите най-много се нуждаят

Развиването на „меки умения“ е една от най-добрите инвестиции, които може да направите в кариерата си, тъй като те никога не излизат от мода. С развитието и на изкуствения интелект, тези умения са все по-важни, тъй като не могат да се автоматизират от роботи.

Затова и 57% от шефовете смятат, че „меките умения“ са по-важни от „твърдите умения“.

Кои са „меките умения“, които се търсят най-много през 2019-та?

  1. Творчество – Роботите са страхотни в оптимизирането на работа, но организациите най-много се нуждаят от творчески служители, които могат да пресметнат и предложат решенията на утрешния ден.
  2. Убеждаване – Да имаш страхотен продукт, платформа или концепция е едно нещо, но най-важното е да убедиш хората да го купят.
  3. Сътрудничество – Проектите стават все по-сложни и глобални, затова колаборации и сътрдудничество са от особено значение.
  4. Адаптивност – Приспособяващият се ум е основен инструмент за постоянно променящия се свят, тъй като вчерашните решения няма да разрешат проблемите на утрешния ден.
  5. Управление на времето – Важно умение, благодарение на което ще оцелеете във всяка една среда и този инструмент ще ви служи до края на кариерата ви.

 

„Твърдите умения“, от които компаниите най-много се нуждаят

Дигитализацията е все по-развиваща се и тези умения отразяват именно нея. Това е скок в клаудовете, изкуственият интелект и дигиталния опит (UX Design, web development)

Дигитализацията дава нови знания и умения – например с нарастващото търсене на аудио продукция. Преди това умение беше необходимо само за производство на радио, сега вече се правят подкасти, цифрови реклами и много други неща.

Кои са „твърдите умения“, които се търсят най-много през 2019-та?

  1. Cloud Computing – Когато всички в света вече е на „облаци“, компаниите отчаяно търсят инженери, които да имат умения да се погрижат.
  2. Изкуствен интелект – Защо е важно с едно изречение: Епохата на ИИ е тук!
  3. Аналитична обстановка – Компаниите са гладни за професионалисти, които могат да взимат интелигентни решения, базирани на анализи.
  4. Управление на хора – Светът се променя от модели на контрол към лидери, които могат да мотивират своите професионалисти.
  5. UX Design – UX дизайнът е ключът към създаване на цифров свят за хората.
  6. Разработване на мобилни приложения – това умение е търсено вече в продължение на няколко години, тъй като компаниите продължават да разработват мобилни платформи.
  7. Видео продукция – търсенето на видео продукция се увеличава, тъй като видео стриймингът представлява 70% от целия интернет потребителки трафик.
  8. Sales Lеаdership – Продажбите са едно от онези умения, които винаги са търсени, а големите брандове стават все по-трудни за уговаряне.
  9. Преводи – Ние сме все по-свързани в световен мащаб, като преводите пречупват една от последните оставащи бариери – езика.
  10. Аудио продукция – Подобно на видеото, напоследък се наблюдава повишаване на интереса към подкасти и други аудио цифрови формати.
  11. Обработка на езика – Технологиите зад Alexa и Google Home, нашите автомобили, електрически уреди и т.н. вече стават с гласово активиране.
  12. Научни изчисления – Научните изчисления обикновено се използват за решаване на проблеми с огромно количество данни, които трябва да се разгледат – необходимост, от която компаниите се нуждаят много.
  13. Game Development – Търсенето на хора, които могат да развият онлайн и дори офлайн игри, винаги е било силно търсено и така и ще продължи.
  14. Social Media Marketing – Социалните медии продължават да бъдат популярен начин за общуване с други хора дигитално. Търсенето ще продължи.
  15. Анимация – Не е изнеада да видите анимация в списъка тъй като нараства видео трафика и нарастващото разпространение на GIF
  16. Бизнес анализи – Все повече компании разчитат на анализатори, които да им помогнат да направят стратегически инвестиции.
  17. Журналистика – Журналистиката винаги ще е търсена и не само за журналисти, тъй като екипите от маркетинг специалнисти винаги трябва да разкажат интересни истории на своята аудитория. Истории, които трябва да убедят хората.
  18. Digital Marketing – С разширяването на дигитализацията, не е изненада да видим дигиталния маркетинг като най-търсено умение в списъка.
  19. Industrial Design – Търсенето на хора, които могат да проектират нещо, което е практично и ясно, никога няма да изчезне.
  20. Конкурентни стратегии – Всички компании са изправени пред нарастваща конкуренция, като борбата винаги ще е много важна.
  21. Системи за обслужване на клиенти – Доброто обслужване на клиенти е ключово за успешния бизнес.
  22. Тестване на Софтуер – Новите софтуери се сблъскват постоянно с бъгове. Затова трябват повече хора, които да могат да гарантират, че работят правилно.
  23. Data Science – Тези, които знаят данните колко са важни и на какво мащабно ниво се работи с тях, ще бъдат точните хора за това умение.
  24. Компютърна графика – Нашият свят преминава от 2D към 3D – компаниите търсят хора, които могат да насърчат този преход.
  25. Корпоративна комуникация – При социалните медии, някои грешки могат да доведат до глобални последици, затова трябват и хора, които да вземат решения в трудни ситуации.

Избрани Университети

Препоръчани Консултанти

Top