Начало » Бакалавър » Психично здраве и университетите във Великобритания

Психично здраве и университетите във Великобритания

  • bobi
  • 15 февр. 2019
  •  Коментарите са изключени за Психично здраве и университетите във Великобритания

През последните няколко години университетите във Великобритания обръщат все по-голямо внимание на психичното здраве на студентите си. От групови занятия по mindfulness или йога, организирани от университета, до нарастващи инвестиции в отделите, които осигуряват психологическа помощ на студентите и работещите в университета, висшите учебни заведения все по-често осъзнават, че тяхната роля не е само да преподават академични уроци.

Все повече хора, кампании и институции застават за нормализирането на това да се говори за психично здраве – всеки има както физическо, така и психическо здраве. Ако си счупим ръката, няма да се колебаем да отидем на доктор, защо тогава не винаги сме готови да потърсим помощ, когато имаме психологически проблем?

Преходът към университетския живот, където сам трябва да се грижиш за себе си и за бюджета си, не е лесен и все по-често медиите в Обединеното Кралство говорят за криза на психичното здраве сред младите. Проучване на Института за публични политики от миналата година показва, че пет пъти повече студенти разкриват пред университетите си, че имат проблеми с психичното здраве, а студентските самоубийства са се покачили от 75 през 2007 до 134 през 2015.

Според проучване на Института по политики на висшето образование, сред причините за тези статистики са все по-високите нива на стрес сред студентите. Преди години самото постъпване във висше учебно заведение е било голям успех. Сега очакванията към студентите са за отлични академични резултати, няколко стажа по време на следването им, а много от учещите трябва и да работят.

Проблемът е още по-силно изявен в Red brick университетите, където фокусът върху академичния успех е особено голям. Често студентите, които постъпват там са били най-добрите в техните гимназии и преходът към университетска среда, където постиженията на колегите им са поне толкова големи, колкото и техните, е труден и те сами се поставят под допълнително напрежение отново да бъдат най-добри.

За да помогнат на студентите си да се справят с всички тези напрежения, университетите инвестират в различни програми, които да бъдат от помощ за студентите, които изпитват носталгия, не могат да се приспособят или се притесняват за количеството работа, което им предстои.

Повечето университети предлагат безплатна психологическа помощ от специалисти психолози, които често специализират именно в проблемите на студентите. Тези услуги са безплатни и достъпни до всички студенти, независимо дали имат диагностицирано заболяване, преминават през труден период или просто искат да поговорят с някого. Обикновено първо ще преминете първоначален скрийнинг, в който специалист ще определи коя е най-добрата форма за помощ. Огромно предимство на университетските центрове за психологическа помощ в Англия е, че вероятно ще чакате много по-малко за среща със специалист, отколкото ако отидете при психолог, работещ извън университета.

Ако имате хранително разстройство, самонараняване се или страдате от продължително безпокойство, често университетите организират така наречените drop-in clinics, в които може да отидете без предварително записан час и да получите помощ.

Много университети имат и телефонни линии, където може да се обадите за помощ. Често от другата страна на телефона ще намерите студенти, които доброволно вземат участие в инициативата, и са готови да ви изслушат. Те няма да ви дадат съвет или мнение, а просто ще ви изслушат. Тези линии са много популярни, защото може да се свържете с тях, независимо къде се намирате, ако в момента не се чувствате добре.

Ако не искате да говорите с никого за проблема си, но искате да научите повече за начините, по които може да се справите с него, груповите занимания или работилници вероятно са за вас. Университетите често организират подобни групи, на които може да разберете как по-добре да се справяте със стреса; как да управлявате времето си по-добре;  какво да правите, ако страдате от безсъние или имате финансови проблеми.

Заниманията като групи по mindfulness и йога, организирани събития, на които можеш да поиграеш с бъдещо куче водач и други подобни по-забавни инициативи, имат за цел да напомнят на студентите, че ученето не е единственото нещо в живота им и да им дадат възможност да се срещнат с връстници в неформална среда.

В началото на учебната година ще ви бъде назначен личен ръководител – това обикновено е преподавател от вашия курс, с когото може и да нямате много лекции. Ако имате някакъв академичен, личен или здравен проблем, обикновено те ще са първият човек, с когото ще се свържете. В зависимост от университета може да имате нов личен ръководител всяка година или да останете със същия през цялото ви следване. Ръководителят ви ще има определено време всяка седмица, през което може да отидете в офиса му и да поговорите, а и повечето са достъпни по имейл по всяко време.

Ако не искате да се обърнете до университета за помощ, погледнете онлайн. Университета вероятно предлага услуга като Big White Wall, където анонимно може да потърсите помощ. Big White Wall например предлага както форум елемент, където може да поговорите с хора в същата позиция като вас, така и да потърсите материали на темите, които ви вълнуват или да се запишете на онлайн курс, който да ви помогне да се справите с проблемите си. Освен това приложения като Headspace, които са достъпни до всички, също могат да ви помогнат да намалите стреса, да се справите с безпокойството, да подобрите съня си и отношенията с хората около вас.

Текст: Юлия Кошаревска

Избрани Университети

Препоръчани Консултанти

Top