Над 250 млн. деца по света нямат достъп до образование. Коронакризата задълбочава тенденцията, посочва Организацията на обединените нации за образование, наука и култура (ЮНЕСКО) в заключение от настоящия си Световен доклад за образованието.
Според доклада 40% от най-бедните страни не са подкрепили бедни и особено уязвими ученици по време на пандемията. Като цяло над 90% от всички учащи по света са засегнати от затварянето на училищата.
Още преди пандемията неравенствата в областта са били масово разпространени, сочи проучването на ЮНЕСКО. Изследването, озаглавено „Приобщаване и образование“, се базира на данни, според които още през 2018 г. 260 милиона деца и юноши по света изобщо нямат достъп до образование, което съответства на около 17% от всички непълнолетни в училищна възраст.
Опитът показва, че „кризите в здравеопазването могат да засегнат мнозина“, подчертава генералният директор на ЮНЕСКО Одри Азуле. Това според нея важи особено за „най-бедните момичета, много от които може никога да не се върнат в училище“.