Близо 80 000 ученици в цялата страна са развили различни дигитални умения в 7000 клуба по интереси през последните 4 години по проекта „Образование за утрешния ден“, финансиран по Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“, съобщиха от Министерството на образованието и науката.
Клубовете по интереси са два вида. Първият е за допълнителни занимания по ключови дигитални умения – базови и за напреднали, в които се включиха ученици от I до XII клас. Първите такива клубове бяха сформирани на 1 декември 2019 г. От тогава през тях са преминали 67 534 ученици. Анализът показва, че нивото на техните дигитални умения се повишава всяка година.
Вторият вид клубове по интереси е за по-специализирани умения – за компютърно моделиране и кодиране. Тези клубове са предназначени за ученици от V до XII клас. Първите такива клубове бяха формирани в края на миналата година, като в тях се включиха 5265 ученици, разпределени в 363 групи.
Всеки ученик, успешно завършил заниманията по интереси, получи удостоверение за преминало обучение.
Поради огромния интерес към дейностите в клубовете, допълнителните занимания по ключови дигитални умения продължават до 15 декември тази година, посочват от образователното министерство.