54 000 деца ще имат присъствени дейности за преодоляване на образователни трудности, съобщи образователният министър Красимир Вълчев. Това са ученици от първи до трети клас, за които учебната година вече приключи и посещават летни занимални.
„Учебната година приключи за 7 от 12-те класа, но не можем да кажем, че образователните институции и училищата са напълно затворени“, заяви министърът. Той посочи, че се провеждат практики, изпити, има дейности по интереси и занимания за учениците, които не са били обхванати в дистанционно обучени или имат слаби оценки за края на годината. „Предстои техният обхват да се увеличи. Имаме присъствено отучване, но не за всички. Този вариант беше подкрепен и от родители, и от учители. Училищното образование не е пожелателно, всички деца трябва да бъдат в реалната и виртуалната класна стая“.
Красимир Вълчев обясни, че по-малко от половината държави в Европейския съюз пробваха частично присъствено обучение, но се оказало, че при тези случаи пропуските са повече, отколкото ползите. „Тази практика позволява социализация, но същевременно това означава учителите да работят два пъти повече, а учениците да учат два пъти по-дълго, класните стаи също трябва да бъдат два пъти повече – не може да се направи ефективна организация на учебния процес“, отбеляза Вълчев. Той допълни, че учениците и учителите могат да се видят присъствено за консултации и оформяне на оценки. Голяма част от децата от първи до трети клас пък са си получили лично свидетелствата.
Образователният министър посочи, че само две детски градини имало заразени учителки. „Това е доказателство, че опасността не е премила. Смятаме, че най-доброто обучение е присъственото, но водещият мотив е за предпазливост. На първо място е водещо здравето на учениците“, каза образователният министър. Той обясни, че сега решението училищата да останат затворени може да бъде променено, но след изпита в сряда остават седем учебни дни и за тях не си заслужава.