Асоциацията „Родители“ направи анкета за предпочитаната форма на обучение в училище, според която 47,4 на сто от всички участвали родители са изцяло за присъствено обучение, а за онлайн обучение от разстояние на всички ученици са 22,2 на сто от родителите.
Идеята за преминаване към онлайн обучение за отделни етапи се подкрепя от 14,2 на сто от родителите, а 16,2 на сто са за смесена форма на обучение, комбинираща присъствено и онлайн обучение по определена схема. Това показват данните от анкетата на асоциацията, направена онлайн от 30 октомври до 11 ноември съвместно с Института за изследвания в образованието сред родители за техните нагласи към преминаването на учениците към обучение от разстояние в онлайн среда в условията на извънредна обстановка поради кризата с COVID-19.
В допитването на доброволен принцип са се включили над 20 000 родители от цялата страна, като 38,2 на сто са от столицата, 40,7 на сто – от областни центрове, 17,9 на сто – от малки градове, и 3,2 на сто са от села.
Най-активни са били родителите на ученици до 4-и клас – 53,3 на сто, а родителите на ученици в прогимназиален и гимназиален етап са разпределени относително по равно, съответно 38,7 на сто и 39,4 на сто. Преобладават мненията на родителите с висше образование – 73,5 на сто, тези със средно са 24,6 на сто, а с основно – 1,6 на сто.
Бащите са 10,6 на сто от участниците, а майките – 89,4 на сто. За 97,2 на сто от участниците в анкетата езикът, който се говори в семейството, е български, за 1,2 – турски, за 0,8 на сто – ромски.
Най-много привърженици на присъствено обучение за всички ученици има сред родителите от селата и малките градове, където повече от половината участници са избрали тази опция – съответно 54,6 на сто и 53,8 на сто. В областните градове и столицата, където са концентрирани големите училища, този процент намалява – на 49,8 на сто и 41,3 на сто.
Привържениците на идеята за преминаване към онлайн обучение на всички ученици вариациите в зависимост от населеното място са по-малки – от 20,1 на сто сред родителите от областните центрове, до 24,1 на сто в столицата. Смесената форма на обучение /присъствено и онлайн обучение по определена схема/ се подкрепя най-много в столицата /17,6 на сто/, като при по-малките населени намалява и техният процент – 16,8 на сто в областните центрове, 12,6 на сто в малките градове и 11,9 на сто в селата.