Начало » България » 10 тенденции, на които ще сме свидетели през 2019

10 тенденции, на които ще сме свидетели през 2019

  • bobi
  • 20 Дек. 2018
  •  Коментарите са изключени за 10 тенденции, на които ще сме свидетели през 2019

Бизнес лидери, автори и академици споделят своите прогнози за 2019 

  1. Направете път, Милениуми, време е за поколение

През 2019 преставителите на поколение Z ще превъзхождат по брой тези от поколението Милениум. „Голяма част от генерация Z се насочва към търсене на работа и за първи път в модерната история пет поколения ще работят съвместно“ казва Майкъл Дел, изпълнителен директор на Dell Technologies. Според проучване, проведено от американския изследователски център Pew Research Center, поколение Z, представено от родените след 1997г. ще представлява около една трета от световното население и една пета от работещите. Каква е работната етиката на новото поколение? Според авторът Брене Браун, половината от чийто екип са представителни на генерация Z, те са много различни като хора, но като екип са страшно любопитни, надеждни, жадни за знания, болезнено приспособени към страданията в света и загрижени да направят нещо по въпроса. “

  1. Изкуственият интелект ще бъде част от всяка индустрия и всяка професия

Очакванията са изкуственият интелект да обхване всички области от анализ на медицинските изследвания и лицево разпознаване до възможността за сърфистите да уловят най-добрата вълна. Тъй като през 2018 шумотевицата беше около технологиите за изкуствен интелект, изглежда, че сме достигнали върховия момент, в който тези технологии се въплъщават в инструментите, които използваме ежеднвно. Именно когато технологичните трендове отшумят, наистина започват да оказват огромно влияние.

  1. Автоматизацията непропорционално ще повлияе върху женските професии

„Новите технологии като изкуствения интелект и машинното обучение променят начина, по който се върши работата. Автоматизацията е тренд, който представлява особено предизвикателсво за жените, защото те често се назначават за изпълнението на по-рутинни задачи. Ново проучване на IMF изчислява, че средно 26 милиона жени в 30 страни са изложени на висок риск да бъдат заменени от технолигиите през следващите 20 години. Това означава 180 милиона жени в световен мащаб.“ Споделя Кристин Лагард, управляващ директор на Международен валутен фонд

Нямаме много време за реакция, 2019 е годината, в която трябва да се предприемат сериозни мерки за справяне с това предизвикателство. Как? Трябва да помогнем жените да придобият уменията, от които се нуждаят. Образованието и обученията ще са в основата – включително акцентът върху учене през целия живот. Трябва да се преодолее дисбаланса между половете при заемането на лидерски позиции във всички сектори, помагайки повече на мъже и жени да комбинират работа и семеен живот. Не на последно място, трябва да се предостави по-добър достъп на жените до финанси, банкови акаунти и свързаност.

  1. Най-ценена в работата ще бъде хуманността

Щом роботите ще превземат работата, какво остава за хората? Именно човечността. Креативността и т. нар. меки умения придобиват огромна значимост за кариерата, защото не могат да бъдат автоматизирани. Основното разминаване между това, което търсят работодателите и това, което предлагат служителите произлиза от меките умения: устната комункация води класацията, последвана от управленческите умения, управление на времето и лидерство. Работодателите не искат само изпълнение на задачи, а човешко отношение към работата.

  1. Офисът ще се изпразни

Големите градове се препълват, цените на жилищата растат, работодателите ще трябва да плащат повече, за да могат служителите да си позволят градски живот. Някои бизнеси ще отварят офиси в малките градове, други ще приемат работата от вкъщи. Цялата идея за офиси тип „отворено пространство“ отслабва с годините, тъй като се превръща в лабиринт от хора, които пишат на компютър със слушалки на ушите, заедно само на думи. В последно време се дава гласност на тенденцията да се разрешава гъвкаво работно време на работещи родители. Виртуалните срещи също набират популярност.

  1. Приемът в университет ще стане личен

„Двете числа, които сигнализират за това дали студентът може да влезе в топ университет – оценките на теста и високите резултати в училище – са поставени под въпрос, тъй като повечето инстицуии не винаги правят собствен тест, а оценките от училище все повече спадат.“ Казва Джеф Селинго, стратег за висше образование.

Съдебният състав на Harvard посочва нуждата университетите да формират класовете си, като разглеждат голям брой кандидатури, осигурявйки расово и икономическо разнообразние. Какво следва? Няма просто решение, но те ще трябва да преминат към „претегляне“ на цялата кандидатура, вглеждайки се в постиженията извън класната стая. Университетите вече изпробват нови подходи, например форма, която позволява на студентите да изпращат видео и писмени работи с цел обогатяване на апликацията или нов инструмент, който позволява на служителите да разглеждат не само училището, от което идва студентът, но и квартала им, въз основа на данните от преброяването.

  1. Ученето не е достатъчно; Професионалистите ще се фокусират върху действието.

След изобилието от онлайн обучителни платформи, главите ни са пълни с информация. Но какво всъщност правим с новопридобитите знания? Уитни Джонсън, автор на „Създай екип“ и „Разруши себе си“ казва, че следващаа тенденция е да се фокусираме върху подобряване на поведението си, не само на експертизата, за да можем да приложим уроците в работата и личния живот. Хората искат да имат контрол, но единственото, което могат да контролират са собствените им действия.

  1. Работодателите ще направят място за невроразнообразието

Невроразнообразието се разбира като включване на хора с всякакви познавателни способности  и модели, от ADHD и дислексия до хора с аутизъм. Тенденцията произлиза като последствие от културните и научни промени след 1990; Състоянията, които някога се възприемаха като патологии, които трябва да се лекуват, се превърнаха в различия, които обществото трябва да приема.

  1. Лоялността ще победи иновативността

Децата от поколение Z са виждали как родителите губят домовете си и едва свързват двата края. В резултат тяхното виждане за работа и пари наподобява това на техните прародители, които са израснали по време на голямата депресия и поставят сигурността над задоволството. Милениалите искат мечтана работа, докато поколение Z искат успех и финансова стабилност. Това означава, че са склонни да бъдат лоялни към своя работодател, което създава стабилна среда и предимства. Според проучвания, те биха останали при работодател 10 години и повече, но лоялността крие рискове – това би навредило на дългосрочните печалби на компаниите.

  1. Ще спрем да живеем в Instagram

Медения месец на социалната медия свърши. Хората обръщат внимание на екранната пристрастеност, влиянието, което усещат върху живота им, от вечеря, на която гостите трябва да оставят настрана мобилните си телефони до променящите се тенденции в козметичната индустрия. „През 2019 хората се стремят да опрстят рутината си и вида си, казва Мелиса Бътлър“, основател и изпълнителен директор на The Lip Bar, след години, през които трендовете се налагаха от Instagram инфлуенсъри и разработени уроци за грим в YouТube. „Социалната медия е изиграла толкова голяма роля в натиска да изглеждаме по определен начин. Хората търсят начини да се свържат отново с истинската си същност, да се върнат към основното.

Източник: LinkedIn

Избрани Университети

Препоръчани Консултанти

Top