Дискусията за детските градини продължава да бъде актуална и да има неясни отговори за решението на казуса. Все още не се знае какво ще се случва с персонала в градините, както и дали ще бъдат въобще отваряне.
В обществото вече се задава и друг въпрос – ще ни върнат ли платените такси за детска градина, като услугата не се ползва. Би трябвало, ако един потребител не може да се възползва от платена услуга, да може да се възползва от правото си да му въстановяват сумата. По принцип такъв е и официалния отговор от образователното министерство. Все още се обсъжда с Комисията за защита на потребителите какво финално да се реши с предварително платените суми за частни детски градини.
Напомняме ви, че всички детски градини и ясли са затворени от обявяването на извънредното положение на 13-ти март.
От МОН официално обявяват, че тъй като частните детски градини и ясли не работят и не могат да изпълняват дейносттите си, то не следва да изискват заплащането на цена за непредоставена услуга.
Ако вече сте заплатили такса за детската градина и не ви върнат цялата заплатена сума, то това може да бъде и заради необходимите и присъщи разходи на институцията, като наем на сграда, охрана, ток, интернет и други необходими разходи.