fbpx
Начало » България » Шанс за познания, които не могат да се получат в училище

Шанс за познания, които не могат да се получат в училище

  • bobi
  • 26 ян. 2022
  •  Коментарите са изключени за Шанс за познания, които не могат да се получат в училище

Връчиха наградите  “Сирак Скитник“ за 2022 година на тържествена церемония в Първо студио на БНР в Деня на българското радио 25 януари.

Колективната награда за радиопроект получи поредицата „История на изкуството за деца“ на програма „Христо Ботев“, отличена за професионализъм и оригинални идеи. Поредицата представя най-важните и интересна факти от световната история на изкуството, заедно с основната мрежа от идеи и понятия, необходими за разбирането му, като компенсира сериозния недостиг от знания в тази област в училищните програми.

Десетминутните серии са във формата на „радиофилм“, който се „случва“ пред очите на слушателите с разиграване на подходяща фабула и включването на много звукови ефекти и музика от съответната епоха. Затова поредицата се радва на силен интерес на малките и вече порасналите слушатели. „Този проект е едно от най-големите предизвикателства и една от най-свидните ни рожби,“ каза при получаването на наградата Ирина Вълчанова и сподели плановете на екипа: „Навлизаме в 18 век – имаме още много работа!“

За радиопроекта разказва в “Нашият ден“ Ирина Вълчанова:

“Смятам, че това е един шанс за децата да си получат познанията, каквито не могат да ги получат в училище.

Според мен в училище изобщо не присъства история на изкуството или това става доста откъслечно. По принцип начинът на преподаване там е организиран така, че са скъсани връзките между отделните държави в един и същи период, ако говорим за история, защото няма как да откъснем историята от история на изкуството.

Учи се например за дадено явление в Италия, а какво се случва по същото време в земите на днешна Германия или Франция е абсолютно неясно. Така се губи възможността да свързваш явления, изобщо да мислиш, тъй като това ти създава начина на мислене.“

“История на изкуството за деца“

В рамките на един епизод проследяваме различни явления в изкуството в различни географски точки по света в едно и също време, така че да се натрупа познанието за даден период, да можем да начертаем картата на света спрямо история на изкуството, за да се изясни през какви етапи минава то.“

Избрани Университети

Препоръчани Консултанти

Top