На 21 септември Френският институт в Париж стартира световна кампания #plusloin (по-далече), за да насърчи младите хора по света на възраст между 18 и 25 години да изучават френски език.
Кампанията #plusloin (по-далече) е изцяло дигитална и има за цел да популяризира френския език сред младите хора по света на възраст между 18 и 25 години. В основата на нейната идея е посланието как френският език да ги отведе по-далече в различни сфери на техния живот: образование, професионално развитие, пътувания, мечти.
Tя включва специално създадения сайт plusloin.io, както и единен WhatsApp номер, достъпен в 35 държави, на който младите хора ще могат да общуват с други франкофони от тяхната държава.
В кампанията участват световно известни таланти като Джейн Бъркин и Бианка Ли и млади международни инфлуенсъри с компетенции в различни сфери, които са обединени от френския език. Целта е създаването на световна общност от млади франкофони, която насърчава общуването на френски език.
По покана на Френския институт в България в кампанията ще се включат и българските таланти Ина Добрева, актриса и Александър Йончев, архитект.
Световната кампания #plusloin цели и да подкрепи възобновяването на дейността на мрежата от институции за разпространение на френския език и култура, засегнати от епидемията от COVID-19, както и да насърчи записванията за езиковите курсове в приъствена и дистанционна форма на обучение. Кампанията е създадена съвместно с френската културна мрежа в чужбина, включваща културните отдели на френските посолства, френските институти и Алианс франсез.
Кампанията се всписва в плана на Президента на Френската република за френския език и многоезичието, като подчертава многообразието и жизнеността на франкофонското пространство.
#Plusloin се организира в партньорство с Фондация „Алианс франсез“ (Fondation des Alliances Françaises), „Франс Медиа Монд“ (France Médias Monde) и TV5 Monde.