
Дистанционното обучение може да не се оказа и много добър ход. Проучване на синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“ показа доста притеснително изследване, в което са включени над 2000 педагози и учители.
Според проучването повечето учители са преуморени от дистанционната форма на преподаване. Твърдението е, че вместо да работят по 8 часа те работели по цели 12 часа на ден.

85% от учителите и директорите посочват, че умората се усещала изключително много вече и дори се стигало до бърнаут ефект. Само 15% от анкетираните твърдят, че дистанционата форма не ги уморява. Според тях те вече работили по изграден свой електронен облак и били квалифицирани в работата си в електронна среда.
Ако трябва да извадим и точната статистика за работния ден на един учител в моментното състояние е, че 56% работят между 10 и 12 часа дневно, а 14% – над 12 часа. Това е официалната информация на проучването на синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“.

Добрите новини са, че въпреки натоварените дни, всички учители имат готовност да извършат оценяване и оформяне на годишна оценка.
По отношение на това дали дистанционото обучение е ефективно проучването дава колебиливи резултати, като „за“ и „против“ са почти по 50%.
По въпроса за евентуалното удължаване на учебната година колегията е единна – 85% от тях не намират това за нужно.