
Учениците в Aнглия изучават математика, наука, история, но много училища вече се подготвят да добавят нов предмет: Ментално здраве.
В над 370 училища учениците ще започнат да учат ментално здраве като целта е да се подобри психическото здраве на младите, това съобще британското правителство в понеделник.
Младежите ще работят с експерти по психическо здраве, за да научат техники за релаксация, дихателни упражнения и други методи, за да им помогнат да контролират емоциите си, заяви правителството, обявявайки програмата.
Целта е да се проучи кои подходи работят най-добре за младите хора в свят на бързи промени. Правителството заяви, че проучването ще продължи до 2021 г. и е едно от най-големите по рода си в света.
„Като общество, ние сме много по-отворени за нашето психично здраве, отколкото когато и да било, но съвременния свят носи нов натиск за децата ни.“, заяви в изявление британския секретар по въпросите на образованието.
„Децата ще започнат постепенно да се запознават с проблемите, свързани с менталното здраве, благополучието и щастието от самото начало на училището.“, добави той.
Инициативата идва след месеци на проучвания, поръчани от Националната здравна служба, според която едно на осем деца в Англия на възраст между 5 и 15 години страда поне от едно психично разстройство.
Изследването, публикувано през ноември, показва също леко повишение на психичните разстройства на деца между 5 и 15 години, като това е нараснало до 11,2% през 2017-та, като през 1999-та е било 9.7%. Най-често срещаните заболявания са безпокойството и депресията, като това рефлектира на едно на 12 деца и се появява най-често при момичетата.
Имран Хусейн, директор на благотворителна организация във Великобритания за превенция на децата, нарече всичко това “детска психична криза“.
„Всеки ден ние виждаме деца и тийнейджъри, които се борят да се справят със сложния ни съвременен свят – борят се в училище, борят се с тормоз на съученици, борят се проблеми у дома, отделно са бомбандирани и в социалните медии. Програми като тези могат да намалят тревожността, болката и страданието, през което преминават някои тийнейджъри.“
От друга страна д-р Джесика Дийтът, доцент по въпросите за психично здраве в UCL (University College London), заяви, че новата иницатива може бързо да се развие.
„В момента тенденцията е да се мисли, че всяко решение се взима на базата на добро психично здраве. Ще се опитаме да направим училищната среда грамотна с психическото здраве и така да намалим проблемите. Идеята не е да ги накараме да се чувстват добре само в краткосрочен план, но и да ги подготвим по-добре за живота.“