Уебинар „Учителят като лидер, наставник, ментор и коуч – теория и практика” се проведе по проекта „Учители лидери – тенденции за промяна“. Обучението се прави по програма “Еразъм+”. В рамките на проекта е публикуван наръчник, който предстои да се разпространява, създадени са и стандарти за обучители лидери.
В уебинара е бил поставен акцент върху това кога, в какъв момент от работата на преподавателите те могат да използват техники от менторството и коучинга и да излязат от рамките и ролята на простия обучител, обясни в предаването „Преди всички“ Павлина Чочова, старши учител по музика в 107 ОУ „Хан Крум“ в София и координатор за България на проекта.
Според нея темата за емоционалната интелигентност и компетентност на учителите, засегната в уебинара, е изключително полезна за работа в електронна среда.
„Ние сме в онлайн среда, но отношението, работата ни към децата продължава да бъде същата, макар и през монитора на нашите устройства“, посочи Чочова.
Относно дистанционното обучение преподавателят по музика отбеляза още:
„Има нещо положително, което се случи – много от родителите влязоха буквално от хола си в нашите класни стаи и видяха може би децата си по различен начин, видяха учителите по различен начин.“