Асоциация „Родител“ успя да направи един анализ на образованието в момента и каква е връзката между родители, ученици и училище. Проучването е направено с онлайн анкета и е измежду 2145 човека. Данни те ги представи изпълнителният директор – Яна Алексиева.
Според нея половината от родителите са започнали да разбират по-добре трудностите, пред които са изправени преподавателите. Повечето от тях – а именно 26% изпитват вече все по-голямо уважение към учителите на своите деца. Само 15% от тях са разочаровани от образователната система у нас.
Като цяло дистанционното обучение е сближило повече децата с родителите, защото възрастните все по-често помагали на децата и заедно минавали материала за училище. Всеки родител везр има по-ясен поглед над учебния материал, знае за учебното съдържание, както и какви трудности изпитват децацата им. Отделно родителите комуникират и по-често с учителите, като средно поне по веднъж на ден има връзка между учител и родител.
42% от родителите смятат, че дистанционното обучение намалява рискът от насилие и тормоз в училището, както всеки ученик има повече подкрепа у дома. Това са само малка част от предимствата пред новото обучение. Като недостатъци са отбелязани липсата на социални конктакти, както и многото време прекарано пред компютъра. Други неудобства са, че родителите вече нямат никакви свободно време, защото работят с децата, както и правят техническа подръжка на устройствата, за да може часовете да минават безпроблемно.
Проучването показва, че родителите напълно осъзнато са попълнили. анкетата. Според тях има и други трудности пред дистанционното образование, а именно, че децата се разсейват у дома, както и че някои родители не успяват напълно да помогнат, защото нямат време. Цели 30% са посочили, че и липсата на качествена техника в семействата също е проблем. Интересното е, че някои семейства имат устройства за работа у дома, но когато и двамата родителите работят от вкъщи по цял ден, за детето остава да се комбинира някак с един от родителите.
Изводът от цялото проучване е, че родителите и учителите вече работят заедно и са равнопоставени партньори, които имат една единствена цел – нови и качествени знания за децата. Вече е време да се върви и към промяна на условията на това добро взаимодействие. Трябва отношенията да се изглаждат, за да може, когато пандемията приключи, отношенията да останат същите и под друга форма.