Учениците в неравностойно положение загубиха много знания по време на пандемията и се нуждаят от спешна подкрепа.
Спешната подкрепа трябва да бъде насочена към ученици в неравностойно положение и училища в бедни райони, казват изследователите, тъй като данните разкриват разликата в Англия между някои ученици и техните по-богати връстници, увеличена с 46% през учебната година, в следствие на коронавируса.
Тъй като учебната година започва за повечето ученици в Англия и Уелс, авторитетното проучване на Националната фондация за образователни изследвания (NFER), базирано на интервюта с повече от 3000 учители и ръководители в над 2000 училища, разкрива, че децата в неравностойно положение, чернокожите и етническите малцинства са изостанали много в сравнение със своите връстници в по-добре финансово положение от март насам.
Докато средно изгубеното време от учебната година за всички ученици е било три месеца, то повече от половината ученици в училищата в нуждаещите се райони са загубили над четири месеца. Въпреки това, цял 1% от учениците в най-богатите райони са загубили шест месеца от ефективно обучение по време на карантината, в най-бедните райони засегнатите са с 10 пъти повече.
NFER изчислява, че най-силно засегнатите средни училища в Англия са изправени пред разходи за пандемични мерки от над 700 000 британски лири за покриване на допълнителен персонал, почистване и разходи за ИТ по възобновяване и подготовка за потенциални блокировки, докато основните училища се нуждаят от средно около 280 000 британски лири.
Изследването установи, че въз основа на оценки, предоставени от учителите, разликата в нивото на представяне между учениците в неравностойно положение и техните по-богати връстници през юли 2020 г. е била с 46% по-голяма, отколкото година по-рано. Установено е, че почти половината от всички ученици се нуждаят от интензивна догонваща подкрепа, за да компенсират загубеното време. И като че ли, момчетата са изостанали повече от момичетата.