Прегледът на учебните програми ще продължи и през лятото, съобщи министърът на образованието и науката Николай Денков по повод излезлите снощи резултати от националното външно оценяване в 4 клас, които показват спад на знанията на учениците както по Български език и литература, така и по математика. На въпрос дали математиката не е твърде сложна за децата, министърът отговори:
„Точно затова правим учебните програми, една изключително тежка обемна задача, която ще отнеме време, но именно за да подобрим образователната система, да учат децата това, което е разбираемо, което е интересно, затова сме се захванали с тази задача. Но, разбира се, тя ще даде резултат догодина, по догодина, този тип промени изискват време, за да се видят резултати. Очевидно има проблем с математиката, но той трябва да бъде спефициран, да се каже точно какъв е проблемът и как трябва да бъде решен. Тази задача, как да бъдат променени програмите, ще бъде работено през лятото“.
На въпрос как ще коментира резултатите от Националното външно оценяване в 4 клас на 26 и 27 май, които показват, че 88 на сто от четвъртокласниците не могат да обяснят значението на думата „пожарникар“, Николай Денков коментира:
„Аз се отнасям със съвсем прагматичен подход към тези резултати, да, част от децата не знаят достатъчно и това не е новина. Същия разговор водихме и миналата година. Другите деца, част от тях са много добре, имат петици и шестици, виждате, че имаше, доколкото си спомням, над 6000 деца, които имат шестици и по двата предмета. Така че резултатите са такива, каквито може да очакваме при сегашната образователна система. Въпросът е как да подобрим образованието, за да бъдат резултатите по-добри през следващите години“.