
STEM център с виртуални лаборатории за учене чрез правене, часове по медийна грамотност и разширяване на образователния модел „едно към едно“ са иновациите, които отсега се залагат във Втора английска гимназия “Томас Джеферсън” за учебната 2023-2024 година, съобщи пред БНР-Радио София зам.-директорът Весела Иванова:
„Изборът на иновацията STEM център беше свързан с постиженията, които имаха наши колеги и ученици в областта на природните науки и технологиите и идеята на тези иновативни учители да се разчупи образованието. Да се случи нещо ново, нещо по-модерно, да се използват технологиите смислено, така че да улесняват работата на учителя и новите методи на преподаване да бъдат по-атрактивни за учениците.
В основата на тази наша 1 иновации, а е използването на интегралния подход широкото използване на междупредметните връзки и даването на възможност на учениците да осъзнаят взаимосвързаността на процесите и явленията около тях.“
Снимка: 2. АЕГ
От следващата учебна година ще започне и работа, свързана с медийната грамотност – развиване на дигитално-медийната грамотност чрез социално и емоционално учене във втори гимназиален етап, допълни Иванова:
„За нас е важно учениците ни да бъдат научени как да се ориентират в информацията, как да работят с нея, как да я търсят, анализират. Как да различават фалшивите от истинските новини и въобще как да развият критическото си мислене и има много работата по тази иновация.“
Часовете по медийна грамотност все още не са планирани в учебния процес. Но теми ще бъдат разглеждани в учебните часове по български език и литература, по чужди езици, история и цивилизации, информационни технологии, както и в часовете по гражданско образование.
Тече е третият етап на друга иновация – използването на т. нар. образователен модел „Едно към едно“. При него всеки учител и всеки ученик разполага с електронно устройство и на базата на този начин на преподаване на практика няма нужда от хартиени учебници. Самите учители и ученици са ползватели, но и самите те се превръщат в създатели на образователни ресурси.
И в момента 16 от 35 паралелки вече работят по този начин.