Първата книга на издателство Noble Star Books – „Как да насърчим осъзнатост при децата“ на Шели Мърфи, PhD, излезе от печат. Книгата е практическо ръководство за подпомагане на мисловната дейност на учениците, изграждане на умения за овладяване на вниманието, емоциите и поведението на децата – както в класната стая, така и извън нея.
Нивото на стрес и тревожност при днешните деца се повишава все повече и повече и тази тенденция е устойчива. Те се движат в забързан цифров свят, който си съперничи за вниманието им със случващото се в класната стая и извън нея. Привидно магнетичното привличане към цифровите устройства и социалните медии и нивата на стрес, които изпитват в ежедневието, играят ролята на бариери пред ангажирането, ученето и благосъстоянието на днешните деца.
Затова са необходими практики и създаването на умения, които да помогнат на децата да управляват стреса. Много учители днес биха потвърдили, че наблюдават притеснително нарастване на броя ученици, които изпитват стрес и тревожност в класната стая. За учениците, при които се забелязват високи нива на стрес, е много по-трудно да управляват емоциите си. Наред с това вниманието е първата отправна точка за учене.
За да успяват децата в училище и в живота, е необходимо да могат да управляват мислите, емоциите, вниманието и поведението си в рамките на ограниченията на училищния ден. Тази способност за самоуправление се нарича саморегулация.
Така през последното десетилетие интересът към включване на практики по осъзнатост в образователната среда бързо нарасна. В редовните програми на много училища и университети по света са включени практически занимания по осъзнатост. Практикуването на осъзнатост насърчава децата да отговарят по-осъзнато и сърдечно на вътрешните си преживявания и възприемането на външния свят
Преподаването на осъзнатост на децата им помага по-добре да разпознават, разбират и управляват емоциите си. Това води до по-добри резултати при ученето и цялостното благосъстояние.
Как с лекота да създадем преход към осъзнато присъствие и спокойствие в класната стая?
Отговорите на този въпрос се крият в книгата на Шели Мърфи, преподавател в Университета на Торонто, „Как да насърчим осъзнатост при децата“. Книгата е издание на Noble Star Books. Тази книга е обяснява как осъзнатостта допринася за укрепването на саморегулацията на емоциите, поведението и вниманието. Децата ще започнат да управляват все по-добре мислите, вниманието, поведението и емоционалните си отговори. Наред с това ще се справят все по-успешно с разсейването и конфликтите в класната стая и извън нея.
Чрез осъзнатост учениците ще контролират по-добре импулсите си, реактивността си, а това със сигурност ще допринесе за създаване на атмосфера в класната стая, която е по-благоприятна за учене и допринася за цялостното благосъстояние.
За автора
Шели Мърфи, PhD практикува и преподава осъзнатост повече от 20 години. Шели преподава в Ontario Institute for Studies in Education към Университета на Торонто, където води курсове по Осъзнатост в образованието, Осъзнатост за грамотност, Осъзнатост при специалното обучение и Осъзнатост и ментално здраве. Работата ѝ като обучител на учители, образователен консултант и автор е основана и се подкрепя от предишната ѝ работа като начален учител и обширните ѝ проучвания по темата. Тя е изключително търсена за презентации и коментари по въпросите за насърчаване на вниманието и благосъстоянието на учениците и за включването на основани на осъзнатостта подходи в дейностите в класната стая. Работата ѝ е цитирана в редица публикации.
За издателството
„Как да насърчим осъзнатост при децата“ на Шели Мърфи е първата книга на издателство Noble Star Books. Издателството е създадено през пролетта на 2022 г. и в портфолиото му ще присъстват заглавия в областта на популярната психология, конкретно приложението й в образованието, детски луксозни и енциклопедични издания, художествена литература. Във фокуса на предстоящите издания за тази година е литературата за деца и подрастващи.
Книгите на издателството може да поръчате на www.noblestarbooks.com.