Начало » България » МОН работи по няколко варианта за по-леки ученически раници

МОН работи по няколко варианта за по-леки ученически раници

  • bobi
  • 07 Дек. 2017
  •  Коментарите са изключени за МОН работи по няколко варианта за по-леки ученически раници

Министерството на образованието и науката (МОН) работи по няколко варианта за по-леки ученически раници, стана ясно от думите на заместник-министърът на образованието Таня Михайлова. На извънреден брифинг тя коментира, че МОН работи по проблема и гарантира, че ще бъдат взети всички необходими мерки, предава БТА.

Поводът за извънредния брифинг бе инициативата под наслов „На чужд гръб и 10 ученически раници са малко“, с която родители протестираха срещу тежките ученически раници. Родители решиха да се надбягват с ученически раници с цел да накарат институциите да се задействат и да намерят решение на проблема.

Още втория учебен срок раниците на учениците могат да станат по-леки, каза заместник-министърът на образованието Таня Михайлова.

Единият от вариантите е да няма голямо съсредоточаване на много предмети с тежки учебници и да има подходящ баланс на седмичното разписание. Все пак Михайлова уточни, че всяко училище трябва да намери своя начин и индивидуален подход.

Още в понеделник МОН ще изпрати писма до регионалните си инспекторати, за да покани директорите и учителите на разговори по места, защото проблемът, по думите й, не е кампания, а целенасочена политика.

В момента едно от решенията, по които просветното ведомство работи, е да се разделят обемните учебници на части, както и да се използва по-лека хартия. „От друга страна, съответно национална програма за увеличаване на шкафчетата в училище, в които да се оставят учебниците, така че да не се носят всеки ден, както и помагалата, екипите по физическо“, добави Таня Михайлова. Тя отбеляза, че в раниците освен учебници, има тетрадки и допълнителни помагала.

Според зам.-министъра основният проблем идва в пети клас, когато учениците сами вече ходят на училище, а предметите се увеличават.

Михайлова подчерта, че отговорността е обща, не само на министерството, но и на учителите и родителите.

От ведомството са категорични също, че не трябва да се увеличава броят на помагалата, които не са задължителни, и се работи в тази посока.

Ще помолим учителите да не натоварват с допълнителни сборници, които не са нужни, учебникът и тетрадката чудесно вършат работа, отбеляза зам.-образователният министър. Важен е учителят, който преподава в класната стая, убедена е Таня Михайлова. Тя припомни, че в часовете може да се използва и електронен учебник.

Днес омбудсманът Мая Манолова подкрепи събитието „На чужд гръб и 10 ученически раници са малко“, допълват от пресофиса на обществения защитник.

Манолова също подкрепи събитието. Тя излезе с конкретни предложения за разрешаване на казуса с тежките ученически раници.

В препоръките на омбудсмана се предлага освен необходимия дебат, да бъдат предприети и конкретни мерки. Те са възможни и за раниците – електронни учебници, шкафчета във всяко училище за всяко дете, по-леки учебни помагала.

Омбудсманът Мая Манолова сложи на гърба си ученическа раница, тежаща малко над 6 кг., толкова, колкото обичайно носи един шестокласник всеки ден и пробяга с нея няколко десетки метра в Южния парк в столицата днес.

„Наистина е проблем да се движиш с толкова тежка раница, а за едно дете е още по-трудно. Убедена съм, че това води и до сериозни гръбначни изкривявания. А когато става въпрос за здравето на децата, мисля че нямаме правo да се оправдаваме с липса на пари. Просто е цинично“, категорична бе Манолова.

Тя отправи предизвикателство към образователния министър Красимир Вълчев и останалите отговорни институции да прекарат един ден с шестокласник – от сутринта до вечерта.

Инициаторите на протеста предлагат още да се въведе стандарт за тежестта на ученическата раница, обвързан с процент от теглото на детето, интерактивни дъски, вместо задължителното носене на учебник в клас, намаляване на броя учебните помагала, както и размера и тежестта на учебниците. Също така максимум 6 учебни часа и часови блокове по един предмет. Те очакват от МОН да бъдат потърсени, така че наистина проблемът да намери своето най-адекватно решение.

Източник: www.investor.bg

Избрани Университети

Препоръчани Консултанти

Top