По думите му първостепенна задача е разгръщането на мерки за насърчаване на изучаването на математика и на повишаване на резултатите в тази област.
Заедно с това за запазване на представянето по български език и литература, съобщи пресцентърът на Министерството на образованието и науката (МОН).
Диян Стаматов: Стачката е опасна за образованието, да преговарят по-бързо
Втори ден транспортна блокада в София. Ученици не успяха да […]
„Изкуственият интелект може да помогне на директорите и на учителите в управлението на редица процеси в системата, но за да го правят ефективно, те трябва да бъдат подготвени“, коментира образователният министър. Изкуственият интелект може да бъде ефективен инструмент и за разгръщане на персонализирано обучение, което да отговаря на индивидуалните потребности, интересите и силните страни на всеки ученик и студент.
„Неговото по-широко използване обаче поставя и редица въпроси в това число и за сигурността на данните. Затова работим с INSAIT за създаването специално приложение с изкуствен интелект само за образование“, съобщи министър Вълчев.
Приложението ще бъде пилотно изпробвано в училища и ще позволява всеки ученик и учител да създава, като направи изкуствения интелект, свой собствен помощник, предава БТА.
В дискусията с младежи, учители и преподаватели, участваха народният представител Йорданка Фандъкова, проф. Даниел Вълчев и председателят на Управителния съвет на ИТ асоциацията за пазара на труда, изкуствения интелект и данъчната политика на България Доброслав Димитров, както и представителят на сдружението „Младите решават“ Георги Владов. Сред гостите на форума беше заместник-министърът на образованието и науката Таня Михайлова, както директори на училища и детски градини.