
Сериозен успех за варненски ученици. Възпитаници на търговската гимназия „Георги Стойков Раковски“ бяха отличени на международен онлайн панаир, организиран в Чехия. Те са се преборили за челни места в конкуренция с десетки учебни фирми от цял свят.
Ралица Жекова, Моника Атанасова и Франческа Андреева. Eдинайсетокласнички от Търговската гимназия във Варна. Те са част от екипа на „Кейк енд бейк“ – учебно-тренировъчно предприятие. Фиктивна фирма с която учениците се подготвят за реалния бизнес. Франческа обяснява:
„Идеята е още в училище да се запознаем с всички необходими документи за да се започне подобен бизнес, предприятие. Това ни е доста полезно, защото имаме нагледна представа как се случват нещата в реалния живот и определено е голям опит.“
Едно от предимствата на ученето в онлайн среда е, че учениците са се включили в няколко международни панаира. Един от тях е в Чехия. На него екипът на „Кейк енд бейк“ е отличен за изработката на най-добър флаер:
„Нашето предприятие е разделено на екипи – имаме си управител, зам.-управител, маркетинг специалисти. В случая този флаер го изработиха маркетинг специалистите, които сме аз и още едно момче. Награда в онлайн среда за жалост е само електронен сертификат“, казва Франческа Андреева.
Освен това учениците са изработили каталог, фирмена маска, лого и уебсайт. В чешкия онлайн панаир са участвали 75 учебни фирми.
„Кейк енд бейк“ има активни профили в две от социалните мрежи. С натрупания опит от учебната фирма, Моника Атанасова не изключва възможността тя и съучениците ѝ, да започнат и дейност в реалния бизнес:
„Ако успеем да се стиковаме по начина по който успяваме в момента може и да измислим нещо, а за нещо не в бъдеще да открием магазин или нещо подобно. Тъй като вече знаем как се подават документи, колко време се чака, какви такси се плащат. Това са неща, които се проучват и се осъществяват от счетоводния отдел, който също има доста голям принос за всичко.“
Друга учебно предприятие от Варненската търговска гимназия „Той Джой“ има първо място на чешкия онлайн панаир в състезанието да представи фирмата си в рамките на 90 секунди и трето място за „Най-оригинална фирмена маска“.