Съдържанието на матурите беше съобразено с учебните програми и с онлайн обучението, коментира в „Денят започва“ Даниела Миладинова, учител по БЕЛ в 18 СУ „Уилям Гладстон“.
По думите ѝ онлайн обучението е било успешно за най-големите ученици.
„Най-трудно беше обучението при групата 5-и и 7-ми клас, защото те трудно се съсредоточават и бързо губят интерес. Повече опростяване на програмите не се налага. Трябва още да се промени моделът – учениците да имат повече време за часове, които да им помогнат да развият аналитичното си мислене – да развиват уменията си, а не наизустяват знания“, допълни Даниела Миладинова.
Според нея частните уроци трябва да се ограничат – да има сигурност, че в училище ученикът получава всичко необходимо.
Даниела Миладинова коментира и предложението за удължаване на учебната година с една седмица, с думите, че „допълнително обучение би помогнало за качеството“.
Нели Колева, ръководител Стратегии и партньорства в „Заедно в час“ заяви, че частните уроци са страхотна корупционна практика и са сигнал, че нещо не е както трябва в училище.
„Разграничиха се училищата – тези, в които учениците имат възможности, добрите и елитните училища и тези с нисък социален статус“, каза още Нели Колева.